מסר מעודד: על רקע הירידה החדה במספר המאומתים לנגיף הקורונה בארה"ב, יועץ הבית הלבן לענייני הקורונה, ד"ר אנתוני פאוצ'י, הודיע היום (שלישי) כי "ארה"ב מחוץ לשלב המגפה". עם זאת, ד"ר פאוצ'י הדגיש כי לא ניתן לחסל את הנגיף וכי ייתכן שנידרש להתחסן לסירוגין לאורך זמן רב. עוד הוסיף כי "ארה"ב כעת יוצאת מן הכלל, מכיוון שמספר המאומתים והאשפוזים הקשורים למחלה נותרו נמוכים".

ד"ר פאוצ'י, שתמך לאורך כל הדרך בעטיית מסכות ובחיסונים, אמר במהלך ראיון לתוכנית "NewsHour" בערוץ PBS כי "אנחנו בהחלט נמצאים עכשיו במדינה מחוץ לשלב המגפה. כלומר, אין לנו 990 אלף מאומתים חדשים ביום ועשרות אלפי אשפוזים ומקרי מוות. אנחנו ברמה הנמוכה ביותר כרגע". 

מתחם חיסונים לקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
מתחם חיסונים לקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)

בתוך כך, ד"ר לואיז אייברס, פרופסור לבריאות עולמית ומומחית לרפואה חברתית באוניברסיטת הרווארד, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי אינה מסכימה עם הצהרתו של ד"ר פאוצ'י. לדבריה, הוא מבלבל בנוגע למונח מגפה. "יש מגפה", כתבה, והוסיפה כי "מספר האשפוזים בארה"ב נמוך ומספר המאומתים גם הוא נמוך, אך לא בשלב שהמדיהנ מחוץ לשלב המגפה".

במקביל, משרד הבריאות האמריקאי דיווח כי מספר המאומתים בממוצע ליום במדינה, עומד על 54,840 - רק שישה אחוזים מהשיא, שעמד בחודש ינואר האחרון על 800 אלף מאומתים ביום. עם זאת, ממשל ביידן לא הודיע באופן רשמי לעם האמריקאי שהמגפה כבר אינה מהווה איום על האוכלוסייה הרחבה, ובתוך כך העיר ניו יורק, לצד לוס אנג'לס נשארו בין הבודדות בהן תושביהם מחוייבים לעטות מסכות בתחבורה הציבורית.

קורונה בארה''ב  (צילום:  REUTERS/Bing Guan)
קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Bing Guan)

כזכור, בית המשפט הפדרלי בפלורידה ביטל בשבוע שעבר את חובת עטיית המסיכות בכלי התחבורה הציבורית בארה"ב, פחות משבוע לאחר שהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן האריך את הצו עד ל-3 במאי. על פי ההחלטה, נוסעים לא ידרשו יותר בעטיית מסכה ברכבות, אוטובוסים ובמטוסים.

על פי הפסיקה, חברות תעופה פרטיות וחברות מקומיות המפעילות כלי תחבורה יוכלו לקבוע האם לחייב עטיית מסכה נגד נגיף הקורונה. בעקבות ההחלטה, חברות התעופה הגדולות במדינה כבר ביטלו את דרישתן לחובת עטיית מסכה, כמו גם חברת אמטרק המפעילה רכבות בארה"ב.