חודשיים למלחמת רוסיה-אוקראינה: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע היום (חמישי) כי הוא צפוי לשלוח לקונגרס בקשת תקציב משלימה בסך 33 מיליארד דולר עבור סיוע לאוקראינה. "הבקשה תשמור על זרימת נשק ותחמושת אל הלוחמים האוקראינים האמיצים ותמשיך לספק סיוע כלכלי והומניטרי למדינה", אמר ביידן. מקבילו האוקראיני זלנסקי הודה לביידן.

כמו כן, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, ביקר באוקראינה ונפגש עם הנשיא זלנסקי. אמנם בעת ביקורו שוגרו חמישה טילים רוסיים לעבר קייב. גורמים רשמיים אוקראינים גינו את המתקפה.

המזכ"ל קרא לפתוח מסדרונות פינוי בעיר הנצורה מריופול שבאוקראינה. "אלפי אזרחים זקוקים לסיוע מציל חיים. רבים מהקשישים זקוקים לטיפול רפואי או מוגבלים בניידות, הם זקוקים לנתיב מילוט מחוץ לאפוקליפסה", אמר. גוטרס ציטט את פגישתו עם פוטין שאירעה השבוע ואמר כי נשיא רוסיה הסכים "עקרונית" למעורבות של האו"ם והוועדה הבינלאומית למען הצלב האדום בפינוי אזרחים ממריופול.  

מזכ''ל האו''ם אנטוניו גוטרש, ונשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בקייב (צילום: רויטרס)
מזכ''ל האו''ם אנטוניו גוטרש, ונשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בקייב (צילום: רויטרס)

במקביל, ברוסיה הודיעו כי יגיבו "בחומרה למתקפות של הכוחות המזוינים של אוקראינה בשטחנו", אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי, "התגרות נוספת של אוקראינה לתקוף מטרות רוסיות תוביל בהכרח לתגובה קשה מצד רוסיה. איננו ממליצים להמשיך ולבחון את סבלנותנו. רוסיה נחושה להשיג את המטרות שנקבעו במבצע הצבאי המיוחד". הדברים נאמרו לאחר שפיצוצים נוספים נשמעו היום בעיר בלגורוד שבגבול רוסיה, כאשר כוחות הצבא האוקראיני פגעו בעיר זו מספר פעמים בתקופה האחרונה.

בתוך כך, רוסיה ממשיכה להסתבך בגזרה המדינית, והגוף הפרלמנטרי של ארגון זכויות האדם באירופה אימץ החלטה הקוראת לכל המדינות החברות בו לחקור ולהעמיד לדין פוליטיקאים וחיילים רוסים המבצעים לכאורה פשעי מלחמה באוקראינה. מזכ"ל נאט"ו הזהיר כי הברית מוכנה לתמוך באוקראינה נגד הפלישה הרוסית שיכולה לטענתו "להימשך חודשים ואף שנים". עוד אמר: "נמשיך להפעיל לחץ מרבי על הנשיא פוטין לסיים את המלחמה על ידי הטלת סנקציות".