משרד החוץ הרוסי הודיע היום (שלישי) על סילוק של שני דיפלומטים משגרירות פינלנד במוסקבה, בתגובה לצעד דומה נגד השגרירות בהלסינקי. הרוסים הסבירו כי הצעד בוצע גם בשל "נתיב העימות של פינלנד כלפי רוסיה, כולל אספקת נשק לקייב והסתרת הפשעים של הלאומנים האוקראינים נגד אזרחים בדונבאס".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, שב והצהיר היום שרוסיה "תשיג את כל המטרות" באוקראינה. "אנחנו בטוחים שהכל יהיה בסדר, ובטוחים שננצח ונשיג את כל היעדים", אמר. "הנשיא שלנו יודע לאן הוא מוביל את המדינה. כל המדינה תומכת בו, כל הדורות במדינה תומכים בו". הוא הוסיף כי העם האוקראיני הוא "שוחר שלום ומוכשר", אבל "עבדו עליו זמן רב".

כזכור, לפני כיומיים פינלנד הצהירה שתגיש בקשה להצטרף לברית נאט"ו, כך הודיע נשיא המדינה סאולי ניניסטה וראש הממשלה סאנה מרין במסיבת עיתונאים מיוחדת בארמון הנשיאות בהלסינקי. זאת, חרף התנגדותה המובהקת של רוסיה.

בסמוך להצהרת פינלנד כי בכוונתה להגיש בקשה, נמסר מהקרמלין כי הדבר "בהחלט" מהווה איום על רוסיה. לדברי פסקוב, "הרחבת הברית הצבאית לא תהפוך את אירופה, או את העולם יציבים יותר". עוד ציין במהלך שיחת ועידה עם עיתונאים, כי הצעדים של פינלנד הם "סיבה לחרטה" ו"סיבה לכפות תגובה סימטרית".

בהמשך, חברת החשמל הלאומית בפינלנד אישרה לרשת Sky News כי רוסיה ניתקה באופן רשמי את המדינה מחשמל רוסי. ריימה פאיבינן, סגנית נשיא בכירה בפינגריד, אמרה כי הם "בטוחים שלא יהיו בעיות גדולות בנושא", זאת בהתחשב בסיוע האנרגטי שצפוי להגיע משוודיה. כאמור, החשמל המגיע מרוסיה מהווה כעשרה אחוזים מצריכת החשמל במדינה.