הטמפרטורות בחלקים נרחבים בהודו ופקיסטן ממשיכים לשבור שיאים. בצפון-מערב ובמרכז הודו נממדה הטמפרטורה הגבוהה ביותר בחודש אפריל מזה כ-122 שנה, מאז שהחלו המדידות. בחודש שעבר נרשמו בניו דלהי כשבעה ימים רצופים בהם נמדדו מעל ל-40 מעלות, שלוש מעלות יותר מההטמפרטורה הממוצעת לחודש אפריל.

בעקבות גל החום החריג, הפאנל הבין-ממשלתי לשינויי אקלים (IPCC) הזהיר כי הודו היא בין המדינות שצפויות להיות מושפעות יותר מהשפעות משבר האקלים. "גל החום הזה הוא בהחלט חסר תקדים", אמר בכיר בפאנל והוסיף כי "ראינו שינוי בעוצמה, זמן ההגעה שלו ובמשך הזמן . זה יהיה לזה השפעות מדורגות על הבריאות".  הודו חווה לעתים קרובות גלי חום, בעיקר בחודשי הקיץ מאי ויוני, אולם השנה הטמפרטורות החלו לעלות בחודשים מרץ ואפריל.

בצפון מדינת פנג'אב, גל החום השפיע גם על שדות חיטה, שהם חלק עיקר ממזון ופרנסת התושבים. גורווינדר סינג, ראש מערך החקלאות במדינה, אמר כי עלייה ממוצעת של עד שבע מעלות בחודש אפריל הפחיתה את יבולי החיטה. "בגלל גל החום היה לנו הפסד של יותר מחמישה קווינטים (500 קילוגרם) לדונם מהיבול שלנו באפריל", אמר סינג ל-CNN.

בחלקים מסוימים של הודו, הביקוש לחשמל הוביל למחסור בפחם, והותיר מיליונים ללא חשמל למשך כתשע שעות ביום. בשבוע שעבר, מלאי הפחם בשלוש מתוך חמש תחנות הכוח בדלהי, הגיעו לרמות נמוכות במיוחד, וירדו מתחת ל-25%, כך לפי משרד החשמל של דלהי. הודו ביטלה יותר מ-650 רכבות נוסעים כדי לפנות את הפסים לרכבות מטען נוספות,זאת על מנת לחדש את מלאי הפחם בתחנות כוח, כך אמר בכיר במדינה ל-CNN.

גם אצל שכנתה של הודו, פקיסטן, נמדדו טמפרטורות גבוהות במיוחד. בדרום מזרח המדינה נרשם שיא של 47 מעלות צלזיוס, כך על פי נתוני המחלקה המטאורולוגית של פקיסטן. לפי המחלקה, זו הייתה הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה בחצי הכדור הצפוני באותו יום. "זו הפעם הראשונה מזה עשרות שנים שבה פקיסטן חווה את מה שרבים מכנים 'שנה נטולת אביב'", אמרה שרת האקלים של פקיסטן.

שינוי האקלים משפיעים גם על אירופה. בדרום ספרד הוכרז על גל חום "עוצמתי ויוצא דופן", זאת לאחר שנמדדו 42 מעלות. "עבור ספרד כולה, זה יכול להיות גל החום העז ביותר בחודש מאי ב-20 השנים האחרונות מבחינת הטמפרטורות המקסימליות והמינימליות. שישי ושבת היו הימים החמים ביותר, ולמרות שחלה ירידה משמעותית בטמפרטורות היום בשליש המערבי של חצי האי, זה עשוי להיות היום החם ביותר בחלקים של הצד המזרחי של ספרד ובאזור האיים הבלאריים", נמסר מסוכנות המטאורולוגית הממשלתית. 

בחלקים נרחבים בצרפת רשמו את היום ה-38 ברציפות בהם נמדדו טמפרטורות גבוהות מהרגיל. גל החום צפוי להימשך בדרום צרפת לפחות עד מחר. מהסוכנות המטאורולוגית הממשלתית נמסר כי ישנה "סבירות גבוהה" שזה יהיה חודש מאי החם ביותר שנרשם, עם טמפרטורות ממוצעות שצפויות להיות לפחות שלוש מעלות מעל הממוצע.  

עומס חום קיצוני בספרד (צילום: REUTERS/Marcelo del Pozo )
עומס חום קיצוני בספרד (צילום: REUTERS/Marcelo del Pozo )


בגרמניה, טורנדו חריג בעוצמתו הותיר הרס רב במערב המדינה.על פי הרשויות בעיר פאדרבורן, אדם אחד נהרג ועשרות נפצעו בסופה החריגה. על פי ההערכות, משבי הרוח הגיעו ל-130 קמ"ש. ם בעיר ליפשטאט נרשם נזק כבד בשל הטורנדו. באורוגוואי ובדרום ברזיל נהרגו לפחות שני בני אדם בסופת ציקלון סובטרופי נדירה. כמו כן, מאות אלפי אנשים נותרו ללא חשמל.

בארצות הברית, נמדדו טמפרטורות גבוהות בחוף המזרחי. מנגד, בצפון מישיגן נהרג אדם בטורנדו שפקד את האזור. יותר מ-40 אנשים נפצעו בעיירה גיילורד ולפי בתים נותרו ללא חשמל. מושלת מדינת מישיגן גרטשן ויטמר הכריזה על מצב חירום.