הבולשת הפדרלית בארה"ב עצרה היום מתמודד בפריימריז הרפובליקניים לתפקיד מושל מישיגן בשל עבירות לכאורה במהלך ההסתערות של תומכי הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר אשתקד.

סוכנים פשטו הבוקר על ביתו של ריאן קלי באלנדיין כדי לבצע חיפוש ולעצור את הפוליטיקאי הרפובליקני. הוא מואשם בארבעה סעיפים שקשורים לפעולותיו לכאורה במהלך ההסתערות על הקונגרס, כולל התנהלות שמפרה את הסדר ופגיעה במכוון ברכוש פדרלי.

קלי, מנאמניו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שגם מקדם את מצע "אמריקה תחילה", תיעד את עצמו בגבעת הקפיטול בוושינגטון בזמן ההתפרעויות ב-6 בינואר אשתקד, כאשר תומכיו של טראמפ ניסו לסכל את אישור תוצאות הבחירות לנשיאות. על אף שהרשויות הבהירו כי אין ראיות שהוא פרץ לבניין הקפיטול, קלי תיעד את עצמו ליד המפגינים בחוץ, בין השאר כשהוא לכאורה מנחה את המתפרעים לכאורה להתקרב לבניין. 

המעצר הדרמטי הגיע שעות ספורות לפני שוועדת החקירה של בית הנבחרים תחל הלילה בשידור ישיר את שלב השימועים הפומביים על ההתקפה הקשה ביותר על הדמוקרטיה האמריקאית מאז מלחמת האזרחים. 

ועדת החקירה, שהוקמה לפני קרוב לשנה, מונה תשעה חברי קונגרס, בהם שני רפובליקנים בלבד - ליז צ'ייני ואדם קינזינגר - שידועים כמתנגדים בולטים של טראמפ. חברי הוועדה קיימו מאות ריאיונות עם עדי ראייה ומעורבים בהתקפות, בהם בכירים לשעבר בממשל טראמפ, ואספו כמויות גדולות של מסמכים, הקלטות וקטעי וידיאו. 

הלילה, בשעה 20:00 (שעון ארה"ב) תעבור הוועדה לשלב הדרמטי של העדויות הפומביות שאמורות להימשך עד סוף החודש. על אף שמדובר בשעת צפיית השיא, מרבית הרשתות המובילות יעבירו את הדיון בשידור ישיר עם משדרים מיוחדים, אולם ברשת החדשות פוקס החליטו להמשיך עם התוכניות הרגילות של המגישים טאקר קרלסון ושון האניטי שידועים כמי שמקדמים את תיאוריות הקונספירציה סביב הבחירות.

לפי הדיווחים, בדיון הראשון יוצג לוח הזמנים המלא, החל מהבחירות לנשיאות בנובמבר 2020 ועד ההסתערות על גבעת הקפיטול ותוצאותיה. קרוליין אדוארדס, שוטרת ממשטרת הקפיטול שנפצעה כאשר המתפרעים דחפו אותה, תהיה בין העדים הראשונים. הדמוקרטים הבטיחו כי השימועים ישימו דגש על המעורבות הישירה של טראמפ ומקורביו בהתפרעויות.

חבר הוועדה, ג'יימי רסקין, שהוביל את התביעה מטעם בית הנבחרים במשפט ההדחה השני של טראמפ, הצהיר השבוע כי הוועדה "מצאה יותר ראיות מאשר בהדחה". "אני חושב שטראמפ והבית הלבן היו במרכז האירועים האלה", אמר. הרפובליקנים, מנגד, הודיעו כי הם פותחים בקמפיין תקשורתי שנועד "להילחם בציד המכשפות הפוליטי של יו"ר בית הנבחרים, הברווז הצולע ננסי פלוסי".

"הרפובליקנים יהיו בכל התקשורת כדי להציג את העובדות, לומר לעם האמריקאי את האמת, לשתף בעובדות ולהציג את השאלות האמיתיות כמו מדוע ננסי פלוסי היא האדם היחיד שהחקירה הזו לא עוסקת בו?", התריסה אליזה סטפניק, יו"ר הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים שהחליפה את ליז צ'ייני שהודחה מהתפקיד.