גורמים אוקראיניים דיווחו על פיצוצים עזים שנשמעו באי הנחשים שבים השחור, שנפל לידי הרוסים ביום הראשון של הקרבות ונחשב לאחד הסמלים הגדולים של המלחמה.

לפי ההודעה, במהלך המבצע נעשה שימוש ב"מגוון כוחות ואמצעי הרס" והרוסים ספגו "אבידות משמעותיות", כאשר נהרסו עמדת הגנה אווירית מדגם פנטסיר־1, תחנת מכ"ם ומספר כלי רכב. צילומי לוויין זיהו סימני חריכה חדשים באתרים שונים באי בהשוואה לצילומים מסוף השבוע האחרון, והם מחזקים את הטענות האוקראיניות לגבי ההתקפות. מנגד, הרוסים טענו כי הם הצליחו לסכל את ההתקפה והפילו 13 כטב"מים אוקראיניים, נוסף לטילים בליסטיים ולרקטות.

בזירת הלחימה המרכזית בדונבאס נמשכים הקרבות הקשים באזור סברדונצק וליסיצ'נסק, שתי הערים האחרונות במחוז לוהאנסק שנמצאות עדיין תחת שליטה אוקראינית. מושל המחוז סרחיי גיידאי עדכן אתמול כי הרוסים הצליחו לכבוש שלושה כפרים, מה שמאפשר להם לקדם את עמדות הארטילריה לעבר ליסיצ'נסק.

גיידאי גם מסר כי 568 בני אדם, בהם 38 ילדים, עדיין מסתתרים במרתפים של המפעל הכימי אזוט בסברדונצק וכי לא ניתן לפנות אותם, אלא רק במסגרת הסכם שיכלול הפסקת אש. עם זאת, הוא ציין כי לנצורים יש מספיק מזון ותרופות גם לשבועות הקרובים, וכי עדיין לא מדובר במשבר כפי שהיה במפעל אזובסטל במריופול.

חבר הפרלמנט לשעבר וולודימיר פרסיוק, שמשתתף בלחימה בלוהאנסק, הוסיף כי "להמשיך ככה את השחיטה של האויב זו רמה גבוהה של הקרבה עצמית ומוטיבציה. אם ההנהגה העליונה שלנו לא תעריך את זה זו תהיה בגידה".

בינתיים הרוסים ממשיכים באיומים על ליטא, אחרי שהמדינה הבלטית חסמה מעבר של סחורות מסוימות למובלעת הרוסית קלינינגרד. דוברת משרד החוץ מריה זכרובה הזהירה כי התגובה "לא תהיה דיפלומטית, אלא מעשית", ולא פירטה.

סגן שר החוץ סרגיי ריאבקוב דרש ממדינות נאט"ו שלא לדבר יותר על אפשרות ההפעלה של סעיף 5 של הברית כדי לסייע לליטא במקרה הצורך, אחרי שהממשל האמריקאי הביע מחויבות להגן על בעלת הברית הבלטית.