עשרות סנאטורים דמוקרטים הפצירו בנשיא ארה"ב ג'ו ביידן להפעיל את הסמכויות של הממשל הפדרלי, על מנת לשמור על זכותן של נשים להפיל גם לאחר פסיקת בית המשפט העליון. "אין זמן לבזבז", הזהירו 33 מתוך 50 הסנאטורים הדמוקרטים בסנאט, במכתב ששלחו לנשיא ביידן. הם קראו לו "להשתמש במלוא הכוח של הממשל הפדרלי כדי להגן על הגישה להפלות בארה"ב", זאת לנוכח החוקים שמגבילים הפלות אופן מלא או חלקי בקרוב למחצית ממדינות ארה"ב.

"החוקים האלה ישאירו מיליוני אמריקאיות ללא גישה לשירותי בריאות חיוניים", כתבו הסנאטורים. "המציאות המצמררת היא שלבנותינו ולנכדותינו יש כיום פחות זכויות מאשר לאמהות ולסבות שלהן. אנחנו לא יכולים לעמוד בשקט בעת שהרפובליקנים לוקחים את זכויות הנשים. "יש לך את הכוח להילחם בחזרה ולהוביל תגובה לאומית להחלטה ההרסנית הזו", פנו הסנאטורים לנשיא ביידן. "לכן אנחנו קוראים לך לנקוט כל צעד שזמין עבור הממשל שלך ברחבי הסוכנויות הפדרליות, כדי לסייע לנשים לקבל גישה להפלות ולטיפול רפואי אחר בתחום, ולהגן על מי שיעמדו מול הנטל הכבד ביותר מההחלטה ההרסנית והקיצונית הזו".

מחאה נגד ביטול הזכות להפלות בארה''ב (צילום: רויטרס)
מחאה נגד ביטול הזכות להפלות בארה''ב (צילום: רויטרס)

מיד לאחר ההחלטה, הודיעו שרים בכירים בממשל כי יפעלו לסייע לנשים לקבל גישה לשירותי הפלות, כולל באמצעות כדורים שקיבלו את אישור מנהל המזון והתרופות, אולם הוצאו מחוץ לחוק בחלק ממדינות ארה"ב במסגרת החקיקה. "אנחנו ניצבים ללא פשרות במחויבות שלנו להבטיח שלכל אמריקאי תהיה גישה לשירותי הבריאות ויכולת לקבל החלטות בתחום הבריאות, כולל הזכות להפלה חוקית ובטוחה כמו הפלה תרופתית שמאושרת על ידי ה־FDA במשך יותר מ־20 שנה", אמר שר הבריאות חאבייר בקרה.

"אנחנו מוכנים לעבוד עם זרועות אחרות של הממשל הפדרלי כדי להשתמש בסמכויות החוקיות על מנת להגן ולשמר את הגישה לטיפול בהריון", הוסיף התובע הכללי ושר המשפטים מריק גרלנד. מנגד, הרפובליקנים ממשיכים לחגוג את הפסיקה ולא בוחלים גם בהצהרות גזעניות. חברת הקונגרס מאילינוי מרי מילר השתתפה בעצרת עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ושיבחה אותו על מינוי השופטים השמרנים שאפשרו את הפסיקה.

"בשם כל הפטריוטים של MAGA באמריקה, אני רוצה להודות לך על הניצחון ההיסטורי עבור חיים לבנים בבית המשפט העליון", קראה. דוברים מטעמה ניסו לטעון לאחר מכן כי התבלבלה.