נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הסיר הערב (שלישי) את התנגדותו להצטרפותן של שבדיה ופינלנד לברית נאט"ו, זאת לאחר שנפגש במדריד עם נשיא פינלנד, סאולי ניניסטה, ראש ממשלת שבדיה, מגדלנה אנדרסון ומזכ"ל הברית, ינס סטולטנברג. מנהיגי הברית צפויים לאשר השבוע את בקשתן של שתי המדינות להפוך לחברות. 

במסגרת הפגישה במדריד, שרי החוץ של השלוש המדינות חתמו על מזכר הבנות שמסדיר את הסכמת טורקיה להצטרפות של פינלנד ושבדיה לנאט"ו וקובע כי המדינות "מחויבות לתת תמיכה מלאה זו לזו מול האיומים הביטחוניים עליהן".

שבדיה ופינלנד הסכימו מצידן לשתף פעולה "באופן מלא" עם טורקיה במאבק במחתרת הכורדית PKK ובשלוחותיה, לא לתמוך במיליציית היחידות להגנת העם (YPG) בצפון סוריה ובארגון FETO של פתהוללה גולן ולהפגין "סולידריות" במאבקה של טורקיה בטרור.

כמו כן, הוסכם על הימנעות של שבדיה ופינלנד מאמברגו על תעשיית הנשק הטורקית, שיתוף מודיעיני בתחום המאבק בטרור, הסגרת "פושעים טרוריסטים" ומניעת איסוף כספים ותרומות עבור ה-PKK. "טורקיה השיגה את מה שרצתה", הכריזה התקשורת הטורקית.

כזכור, לפני כחודש הודיע נשיא טורקיה כי לא יתמוך בבקשת ההצטרפות של שתי המדינות לברית הצבאית, והדגיש כי "אין סיבה שמשלחות שבדיה ופינלנד יטרחו לשכנע אותי לאשר את קבלתן לנאט"ו". זאת, על רקע ההודעה של נורבגיה, דנמרק ואיסלנד שהודיעו כי יתמכו בכך ואף יסייעו להן במקרה שיותקפו.