משרד ההגנה הרוסי טען אתמול כי כוחותיו השלימו את ההשתלטות על מחוז לוהאנסק שבחבל דונבאס במזרח אוקראינה, לאחר שכבשו את העיר ליסיצ'נסק - אולם בקייב הכחישו את הדיווח. במקביל הרוסים האשימו כי האוקראינים הרגו לפחות שלושה אזרחים בהתקפה על עיר גבול בדרום המדינה.

שר ההגנה סרגיי שויגו עדכן אתמול את הנשיא ולדימיר פוטין על "שחרור של הרפובליקה העממית של לוהאנסק", השם שהעניקו הבדלנים הפרו־רוסים למחוז לוהאנסק בדונבאס. לפי משרד ההגנה, כוחות צבא רוסיה והמיליציה של הבדלנים השיגו "שליטה מלאה" על ליסיצ'נסק, העיר האחרונה שהייתה בידי האוקראינים, וכן על יישובים סמוכים.

גם מנהיג הבדלנים בלוהאנסק לאוניד פסצ'ניק הכריז על "השלמת השחרור של הרפובליקה במסגרת גבולותיה ההיסטוריים". הוא שיבח את "יום הניצחון הנהדר החדש", והתחייב כי הוא "ייכנס ללוח שנה של המולדת שלנו".

צבא אוקראינה מאשר כי כוחותיו נסוגו מהעיר ליסיצ'נסק שבמחוז לוהאנסק, שעות ספורות אחרי שהרוסים הודיעו שהשלימו את ההשתלטות על העיר והמחוז. "בתנאים של העליונות של כוחות הכיבוש הרוסיים בארטילריה, כלי טיס, מערכות רקטיות רב־קניות, תחמושת וכוח אדם - המשך ההגנה על העיר היה מוביל להשלכות קטלניות. עוד נשוב וננצח", נמסר.

במקביל רוסיה האשימה כי צבא אוקראינה תקף אתמול לפנות בוקר בדרום המדינה. מהלך זה גרם למותם של לפחות שלושה אזרחים ולפציעתם של ארבעה נוספים, והוביל לכך שעוד שני בני אדם, ובהם ילד, עדיין נעדרים.

כמו כן, התושבים דיווחו על פיצוצים עזים בעיר, והרשויות טענו כי עשרות מבני מגורים נפגעו בהתקפה - אולם בקייב עדיין לא אישרו שהם אחראים לירי הקטלני.

מנגד, האוקראינים האשימו כי הרוסים ביצעו התקפה ארטילרית קשה כבדה על העיר סלוביאנסק שבמחוז דונצק, וכי לפחות שישה אזרחים נהרגו ולפחות 15 נוספים נפצעו. בנוסף, פרצו 15 שריפות ברחבי העיר בעקבות זאת. לפי ראש העירייה ודים ליאך, מדובר בהתקפה הכבדה ביותר על סלוביאנסק עד כה.