בצל המתיחות הגוברת מול סין והחשש מהסלמה ביטחונית יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, נחתה אתמול בטייוואן. ביקורה מעורר סערה גדולה באזור, לאחר האיומים של סין לפיהם "ארצות הברית משחקת באש", אליהם הצטרפה גם רוסיה, שכינתה את הביקור "פרובוקציה שמטרתה ללחוץ על בייג'ינג". ויקטור שטיינברג, ישראלי שחי בעיר טאייפי בירת טייוואן מזה 30 שנה, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתוכניתם ב-103FM וסיפר על תחושותיו והאווירה ברחובות העיר.

רוסיה גינתה את ביקור פלוסי בטאיוואן; סין: "ארה"ב משחקת באש"
"לטייוואן תמיד יהיה חופש וביטחון": פלוסי במסר חד משמעי לסין

"בשמונה בבוקר אשתי קמה, הלכה לעבוד", סיפר שטיינברג. "יש שקט, אני מהחלון רואה גם את טאייפי וגם את הים. יש פאניקה, אבל במציאות אין שום דבר".

"פה בעיקרון חוגגים את התמיכה האמריקאית הפומבית של ארה"ב בטייוואן", המשיך והוסיף: "יחד עם זה, מאוד שמחים על ההצהרות של יפן, הפיליפינים ואוסטרליה שיתמכו כולם. המיצרים של טייוואן הם מרכז עולמי שמעביר דרכו 40 אחוזים של כלכלת העולם, אף אחד לא ייתן לסין שליטה בו. כולם בשנתיים האחרונות אמרו 'אנחנו לא ניתן לסין לשלוט בזה'".

על ההיערכות הצבאית של סין אמר, כי "אלה תמרונים שהם מתכננים כל שנה, ההבדל השנה הוא שהם ירו קצת טילים אמיתיים לים. בסדר".

על הסקרים בנושא אמר שטיינברג: "שאלו האם ארה"ב תעזור לטייוואן במקרה של מלחמה עם סין, 30 אחוזים אומרים כן, 50 פלוס אומרים לא. הטייוואנים לא כל כך פוליטיים. לנשיא לא כל כך מתייחסים פה כי הוא אדם מאוד מבוגר, שעושה כל כך הרבה טעויות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm