סין הודיעה על הפסקת שיתוף הפעולה עם ארה"ב בסוגיות שונות, והטילה סנקציות על יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בתגובה לביקורה בטייוואן, בעוד הצבא הסיני המשיך בסוף השבוע בתמרונים הנרחבים מסביב לאי עם עשרות כלי טיס וספינות מלחמה. משרד החוץ הסיני הודיע על עצירת הדיאלוג הביטחוני עם ארה"ב, כולל ביטול השיחות המתוכננות בין מפקדי זירות, שיחות תיאום המדיניות והמפגשים ליישום ההסכם שנועד להבטיח היתקלויות בים ובאוויר. כמו כן, הוחלט על השהיית שיתוף הפעולה במגוון תחומים, כולל מאבק בשינויי האקלים, מאבק בפשעים חוצי גבולות, מאבק בסמים והשבת מהגרים בלתי חוקיים.

צעד נוסף של סין היה הטלת סנקציות אישיות על יו"ר בית הנבחרים פלוסי ועל בני משפחתה, הפוליטיקאית האמריקאית הבכירה ביותר שנכנסת לרשימת הסנקציות. "פלוסי התעקשה להסתנן לתוך טייוואן, התערבה באופן רציני בענייניה הפנימיים של סין, ערערה משמעותית את הריבונות של סין ואת השלמות הטריטוריאלית שלה, פגעה בעיקרון 'סין אחת' ואיימה על השלום והיציבות במצר טאיוואן", נמסר. בממשל האמריקאי גינו את ההחלטה הסינית. "אסור לנו להפוך את שיתוף הפעולה שלנו בסוגיות של דאגה עולמית לבן ערובה בגלל חילוקי דעות בין שתי המדינות", אמר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שהוסיף כי הפסקת התיאום בסוגיות האקלים "אינה מענישה את ארה"ב, היא מענישה את העולם".

בסוף השבוע המשיכה סין בתמרונים הנרחבים סביב טאיוואן עם כוחות אוויריים וימיים גדולים, כאשר במשרד ההגנה בטאיפיי האשימו אתמול כי הסינים מתרגלים התקפה על האי. בטייוואן זיהו עשרות מטוסים וכלי שיט שגם חצו את קו ההפרדה הבלתי רשמי במצר טייוואן, כאשר חיל הים והאוויר עוקבים אחריהם באופן שוטף - ואף פתח בירי אזהרה לעבר ארבעה כטב"מים סיניים שטסו ליד קבוצת איים קרובה.