בהלת אבעבועות הקוף: הרשויות בארה"ב הודיעו היום (שלישי) כי ישנו את המינון של כל חיסון, כך שכל זריקה תכיל חמישית מהמינון שהיה עד כה. עם זאת, המינון החדש יצטרך לעבור אישור חירום של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). על פי הדיווחים, המהלך יעזור להקל על המחסור החמור בחיסונים, שהפך לבעיה פוליטית חמורה עבור הממשל של ביידן.

על פי הדיווחים בארה"ב, בתוך פחות משלושה חודשים, דווחו יותר מ-8,900 מקרים של אבעבועות הקוף ברחבי המדינה. הנגיף מתפשט מאדם לאדם בעיקר באמצעות מגע פיזי הדוק, עם נגעים זיהומיים. למרות שהושקעו יותר ממיליארד דולר בפיתוח החיסון "Jynneos" שפועל נגד החלה ונגד האבעבועות השחורות, לממשל האמריקאי יש כעת רק 1.1 מיליון חיסונים שמישים. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), יש צורך ב-1.7 מיליון מנות חיסון לכלל האוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להידבקות.

מקרה של אבעבועות הקוף אותר בגרמניה (צילום: רויטרס)
מקרה של אבעבועות הקוף אותר בגרמניה (צילום: רויטרס)

במקביל, פקידים במשרד הבריאות האמריקאי, אמרו בשבוע שעבר כי חילקו עד כה כ-600 אלף מנות חיסון לרשויות השונות ברחבי המדינה. משרד הבריאות פרסם הצהרת חירות ציבורית רחבה יותר שתאפשר לממשל הפדרלי להקצות בצורה קלה יותר, כסף ומשאבים שונים כדי להילחם בנגיף. כמו כן, הרשויות במדינה ערכו מחקר על "הזרקה תוך-עורית" נגד המחלה, והראה כי כאשר החיסון הוזרק בין שכבות העור, הוא גרם לתגובה חיסונית דומה לזו של ההזרקה דרך השומן מתחת לעור. 

עם זאת, ג'ון פ. מור, וירולוג מומחה, אמר כי "השיטה התוך עורית עלולה להיות מסובכת עבור מי שמחסן, שחייבים להוביל מחט לחלל דק. אם המחסן יזריק עמוק מדי ויחדיר את המינון לשומן, החולה עלול שלא לקבל את מנת החיסון הנכונה. אם המחט לא מוחדרת בצורה הנכונה, חלק החיסון עלול לדלוף בחזרה החוצה".

בתוך כך, בבריטניה הודיעו כי תוך שבועיים עד שלושה שבועות, ייגמרו החיסונים נגד המחלה הוויראלית במדינה. זאת, לאחר שלמדינה נותרו מעט יותר מ-8,300 חיסונים. משלוח חדש של כמאה אלף חיסונים לא יגיע עד חודש ספטמבר, כך דווח במדינה.