הונג קונג שבסין סובלת לאחרונה מצמצום דרמטי במספרי האוכלוסייה. מדובר בירידה של 1.6%, כאשר אוכלוסיית העיר הכוללת ירדה מ-7.41 מיליון אנשים ל-7.29. מומחים שונים מייחסים את הצמצום הדרמטי להתנהלות שלטונות המדינה, בעיקר בכל מה שקשור למגיפת הקורונה.

הונג קונג: הבן שבר בטעות פסל בשווי 4,300 דולר - וכך הגיבו ההורים
בשל חשד להדבקה בקורונה: אלפי אוגרים יושמדו בהונג קונג 


לאורך המגיפה, מומחים שונים ואנשי תעשייה הזהירו כי מדיניות ההגבלות הכבדות בעיר בכל הנוגע לקורונה, עלולות בסופו של דבר להבריח תושבים ותיירים רבים. גם לאחר שרוב העולם נפתח וביטל במידה רבה את ההגבלות, במשך חודשים רבים המשיכה הונג קונג לסגור את גבולותיה, להשעות את נתיבי האוויר ולהטיל הסגר חובה ואמצעי ריחוק חברתי, כמו מכסים על התכנסויות ציבוריות והגבלות על המסעדות. מקומות כמו חופים וחדרי כושר המשיכו להיות סגורים לאורך תקופות ארוכות, כמו גם החובה על עטיית מסיכה.

כ-113,200 תושבים עזבו את הונג קונג בשנה האחרונה, לעומת 89,200 עזיבות בשנה הקודמת. "יותר משנתיים וחצי של הגבלות קורונה גובות מחיר כבד מהעסקים ומהכלכלה, נמסר בנושא מלשכת המסחר הכללית של הונג קונג, מוקדם יותר החודש. איש עסקים אשר פועל באזור, הוסיף כי סגירות הגבול של הונג קונג "חונקות כל סיכוי להתאוששות כלכלית", וקרא לרשויות לקבוע מועד קונקרטי ל"פתיחת הונג קונג מחדש".

הממשלה אף הודתה בהשפעתה של מדיניות הקורונה שלה על ההצמצום הדרמטי, ובשבוע האחרון אף הקלה בדרישת הסגר, וכמו כן הורידה את מספר הימים בהם חובה על הבאים לשהות במלון ייעודי, משבע ימים לשלושה בלבד. בממשלה מאמינים כי גל העזיבות את קונג הונג ייחלש לאחר שהגבלות נוספות ירדו, ואף כי אנשים רבים יעברו להתגורר במקום.