משטרת וושינגטון הבירה פתחה בחקירת מקרה ההתאבדות של המיליונר היהודי, דן ק.רפופורט. המקרה עורר סערה, שכן רפופורט ידוע בביקורותיו והתנגדותו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

השבוע נודע על התאבדותו, לכאורה, של דן ק.רפופורט, איש העסקים והמיליונר היהודי והלטבי-אמריקאי, הידוע בביקורותיו על נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. משטרת וושינגטון DC, החלה בחקירת המקרה.

בדרך לסיום המלחמה באוקראינה? המסר הדרמטי של פוטין לארדואן
"רוסיה ואנשיה יסבלו": אורי גלר במסר מאיים לפוטין

 לפי דברי המשטרה, רפפורט, בן 52, קפץ אל מותו מחלון דירתו. כשנפל, היו עליו הטלפון הנייד שלו, מפתחות המכונית, כמעט 3,000 דולר במזומן ורישיון נהיגה בפלורידה. משטרת הבירה מסרה כי, נכון לעכשיו, לא קיים חשד למעורבים נוספים במקרה המוות.

רפפורט, שנולד בלטביה, בשליטת ברית המועצות, היה בנקאי השקעות, ומייסד שותף של מועדון הלילה "Soho Room" במוסקבה. רפפורט עזב את רוסיה ב-2012 לאחר שתמך ביריבו של פוטין, אלכסיי נבלני, והיה מעורב בהפגנות נגד הבחירות ברוסיה ב-2011, שרבים במדינה ראו בהן לא לגיטימיות.

עורכת העיתון הרוסי "Tatler", יוניה פוגאצ'בה, דיווחה במקור על הסיפור בטלגרם, והוסיפה כי הכלב שלו נמצא בפארק סמוך עם מכתב ההתאבדות של רפפורט. אלמנתו, אלנה רפופורט, הטילה ספקות בדיווחים, לפיהם מותו של בעלה נגרם מעצמו. "לא היו מכתבי התאבדות, לא התאבדות, לא נסיעה ללונדון, לא פרידה", אמרה אלנה לכלי התקשורת החדשותית הרוסי RBC, והסבירה כי מותו של רפופורט עדיין נחקר על ידי הרשויות.

זו לא פעם ראשונה שמדווח שדמויות ציבוריות, המתנגדות לשלטונו של פוטין ולקרמלין, התאבדו בנסיבות מסתוריות. מקרים אלו הובילו למחשבה כי סוכנות הריגול הרוסית מתנקשת ביריבים פוליטיים וגורמת למותם להיראות טבעי.