המתיחות נמשכת: משרד ההגנה של טייוואן דיווח היום (שבת) כי 17 מטוסים וחמש ספינות של הצבא הסיני זוהו באזור המדינה, כאשר בייג'ין המשיכה בפעילות צבאית ליד האי. עוד צוין כי ארבעה מטוסים חצו את הקו החציוני של מיצר טייוואן, אשר בתקופות רגילות משמש כמחסום לא רשמי בין שני הצדדים.

סין במסר חריף לישראל: אל תאפשרו ללחץ אמריקאי לגרום לפגיעה ביחסים איתנו

בתוך כך, שגריר ארה"ב בסין ניקולס ברנס אמר הלילה כי על בייג'ין לשכנע את שאר העולם שהיא לא "סוכן של אי יציבות" וכי תפעל בדרכי שלום כלפי טייוואן. 

כמו כן, התייחס השגריר לביקור של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי באי, שעורר ביקורת מצד סין. "אנחנו לא מאמינים שצריך להיות משבר ביחסי ארה"ב-סין בגלל הביקור, זה היה משבר מיוצר על ידי הממשלה בבייג'ין, זו הייתה תגובה מוגזמת". לטענתו, כעת חובתה של ממשלת סין "לשכנע את שאר העולם שהיא תפעל בדרכי שלום בעתיד".

התרגיל הצבאי של סין באזור טייוואן (צילום: רויטרס)
התרגיל הצבאי של סין באזור טייוואן (צילום: רויטרס)

במקביל לכך, מתחזקים היחסים בין סין לרוסיה. כזכור, לפני כיומיים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין האשים את ארצות הברית ב"ניסיון מכוון להדליק את הלהבות ולעורר צרות באסיה", בכך שהיא מאפשרת לפלוסי לבקר בטיוואן.

"הבריחה של ארה"ב לכיוון טייוואן היא לא רק מסע של פוליטיקאי חסר אחריות, אלא חלק מהאסטרטגיה האמריקנית מכוונת שנועדה לערער את המצב ולזרוע כאוס באזור ובעולם", אמר הנשיא הרוסי בוועידת ביטחון בינלאומית במוסקבה והוסיף כי "זו הפגנה של חוסר כבוד למדינות אחרות ולהתחייבויות הבינלאומיות שלהן".

דובר משרד החוץ הסיני אמר כי ארצו "מעריכה מאוד" את דבריו של פוטין, ואמר שהם מדגימים "את התיאום האסטרטגי ברמה הגבוהה בין סין ורוסיה ואת התמיכה האיתנה ששתי המדינות העניקו זו לזו בנושאים הנוגעים לאינטרסים הליבה שלהן".