שירות הביטחון של אוקראינה ביצע מספר אימונים נגד טרור במחוז צ'רקסי, לקראת הגעת המתפללים לאומן הנמצאת במחוז. הצפי הוא להגעתם של מתפללים רבים - עובדה שהביאה את הממשלה האוקראינית להחלטה שלא לקחת סיכון. מטעם שירות הביטחון האוקראיני נמסר לתקשורת: "פעולות אלה מכוונות לחיזוק האבטחה ואימוני תגובה מהירה לאיומים אפשריים".

יחידות אזוריות מיוחדות של שירות הביטחון של אוקראינה, המשטרה הלאומית, המשמר הלאומי, שירות החירום הממלכתי וסוכנויות אחרות היו מעורבות באימונים. מטעם שירות הביטחון נמסר: "בדיקה מקיפה התקיימה בשטח הבניין במרכז ההיסטורי והתרבותי על שם רבי נחמן מברסלב לבדוק את אבטחת אתר העלייה לרגל. הכוחות המיוחדים של ה־SBU תרגלו מצבים וביצעו פעולות תקיפה באמצעות ציוד טיפוס הרים, "עצרו קבוצת טרור" ו"שחררו את בני הערובה".

למרות כל אמצעי האבטחה שננקטו, שירות הביטחון של אוקראינה והמשטרה הלאומית ממליצים לא להגיע לאומן השנה, בשל העובדה שרוסיה יכולה להשתמש באלפי המתפללים כדי לביים פרובוקציות.

שלומי אלישע, סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה, אמר בפנייה לקהל הרחב שיגיע לאומן: "אנו קוראים לציבור ששוהה בימים אלו בחודש הרחמים והסליחות להישמע לחוקי המדינה ולהוראות הרשויות של המדינה. אוקראינה נמצאת במלחמה על עצמאותה ואסור להקל ראש במצב בזמן שכל המדינה תחת עוצר, וכמובן להמשיך בתפילה למען שלומה של המלכות שתנצח במהרה את הרוסים".