הסוכנות האוקראינית לאנרגיה אטומית הודיעה אתמול בבוקר כי הצבא הרוסי שיגר טילים לעבר תחנת הכוח פיבדנוקריינסק שבאזור מיקולייב, וכי הם פגעו במרחק של כ־300 מטר וגרמו נזק לחלונות, למבנים סמוכים ואף להפסקת חשמל קצרה, אך הכורים עצמם לא נפגעו.

הצבא האוקראיני והנשיא וולודימיר זלנסקי הציגו תיעוד לכאורה של רגעי הפגיעה באזור תחנת הכוח. "הפולשים רצו שוב לירות, אבל הם שכחו שמדובר בתחנת כוח גרעינית", טען זלנסקי. "רוסיה מסכנת את כל העולם. חייבים לעצור אותה לפני שיהיה מאוחר מדי".

התחנה באזור מיקולייב היא השנייה בגודלה באוקראינה, מיד אחרי תחנת הכוח בזפוריז'יה שנמצאת תחת שליטה רוסית. בשבועות האחרונים גבר החשש מפני דליפה רדיואקטיבית מתחנת הכוח בזפוריז'יה בעקבות הפגזות כבדות, ובתחילת השבוע הכורים חוברו מחדש לרשת החשמל אחרי הפסקה של שבועיים.

אתמול הגיב הקרמלין לראשונה על חשיפת מאות קברים ועשרה מרתפי עינויים באזורים שנכבשו מחדש על ידי אוקראינה במחוז חרקיב. "זה אותו תסריט כמו שהיה בבוצ'ה. זה שקר, ואנחנו נגן על האמת בסיפור הזה", טען דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב.

בינתיים, ממשיך הצבא האוקראיני להתקדם במתקפת הנגד במזרח המדינה, והכוחות הצליחו להיכנס שוב למחוז לוהאנסק - לראשונה מאז שהרוסים כבשו את המחוז ביולי האחרון, כאשר חיילים תועדו נוסעים בין הבתים ההרוסים בכפר בילוהוריבקה.

המושל האוקראיני של לוהאנסק סרחיי גאידי מסר כי הצבא שולט כעת על הגדה המערבית של נהר אוסקיל, ואף צפוי להתקדם לעבר העיר ליימן שנכבשה בחודש מאי. אתמול הוא מסר כי גם הושמד בסיס רוסי בעיר קדיבקה, וכי נרשמה פגיעה גם בחיילים ובציוד רוסיים בנובואיידרסק.

המודיעין הצבאי הבריטי העריך אתמול כי הרוסים איבדו לא פחות מארבעה מטוסי קרב בעשרת הימים האחרונים, וציין כי "יש סבירות ריאלית שהעלייה באבידות נובעת בחלקה מהסיכון הגובר שלוקח על עצמו חיל האוויר הרוסי במאמצים לספק חיפוי אווירי קרוב לכוחות הקרקע, שנמצאים תחת הלחץ של ההתקדמות האוקראינית".