מלחמת רוסיה-אוקראינה: ועדת חקירה של האו"ם הגיעה למסקנה כי פשעי מלחמה בוצעו באוקראינה בהתבסס על ראיות שנאספו מארבעה אזורים במדינה - קייב, צ'רניהיב, חרקוב וסומי, בהן ביקרה הוועדה ב-27 מקומות וראיינה יותר מ-150 קורבנות ועדים. "בהתבסס על העדויות שנאספו על ידי הנציבות, היא הגיעה למסקנה שבוצעו פשעי מלחמה באוקראינה", מסר יו"ר הוועדה.

זלנסקי הכריז: רוסיה ביצעה רצח עם בבוצ'ה; ברוסיה מכחישים: "כוחותינו עזבו קודם"
לפיד גינה את הטבח בבוצ'ה: "פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע מלחמה"
תושב מוסקבה טוען: "הדיווחים על המונים שבורחים מהגיוס הצבאי ברוסיה מוגזמים"

עוד נמסר כי "היינו המומים מכמות ההוצאות להורג שבוצעו באזורים הללו, והוועדה מתמקדת כרגע בחקירת המקרים ב-16 עיירות ויישובים". במהלך הביקורים פקדו חברי הוועדה חלקות קברים, מרכזי מעצר ועינויים. הצוות בחן גם מקרי התעללות שבוצעו בחיילים רוסים על ידי כוחות הצבא האוקראיני. 

דו"ח הוועדה הדגיש כי אזורים מסוימים סבלו יותר מאחרים מתוצאותיו של הכיבוש הרוסי, אשר כללו התקפות ללא הבחנה על האוכלוסייה האזרחית, הוצאות להורג, עינויים ואלימות מינית. האלימות המינית-מגדרית מצדם של חיילים רוסים לא פסחה על קורבנות בטווח רחב של גילאים, מ-4 עד 82. 

בנוסף ציינה הוועדה כי השימוש הרוסי בנשק וחומרי נפץ בעלי השפעות ארוכות טווח גרם לסבל עצום לאוכלוסיה המקומית, וכי חלק מההתקפות בוצעו ללא אבחנה בין כוחות צבא לאזרחים, ונרשם שימוש בתחמושת מצרר, מערכות טילים מתקדמת והתקפות אוויריות על אזורים מיושבים.