המלחמה באירופה: הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה היום (שלישי) כי נענתה לבקשה של קייב, ותשלח בימים הקרובים פקחים לשני אתרים באוקראינה, בתגובה לטענות הרוסיות, לפיהן אוקראינה "עלולה להשתמש בפצצה מלוכלכת". זאת, לאחר שמשרד ההגנה הרוסי טען אמש כי העבודה על יצירת הפצצה הגיעה לסיומה. 

אחרי האיומים, ארה"ב מבהירה: "נסרב לקבל כל תירוץ של רוסיה להחמיר את המצב" 

דיפלומט רוסי לשעבר: "פוטין יכול להקריב 20 מיליון רוסים רק כדי לנצח במלחמה"
 
בתוך כך, בסוכנות הבינלאומיות לאנרגיה אטומית הודיעו כי "אנו מודעים להצהרות שיצאו מכיוונה של הפדרציה הרוסית בנוגע לפעילויות, לכאורה, בשני אתרי גרעין באוקראינה. האתרים עוברים בדיקות, ואחת מהן אף התבצעה לפני כחודש". במקבל, ארה"ב, בריטניה וצרפת, דחו את הטענות שיצאו ממוסקבה, והזהירו את רוסיה מפני כל שימוש בתירוצים במטרה להסלים את המלחמה.

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

כזכור, בתדרוך שערך ראש כוחות זרוע ההגנה הקרינה, הכימית והביולוגית של הצבא הרוסי, לוטננט-גנרל איגור קירילוב, טען כי "לשני ארגונים באוקראינה יש הנחיות ספציפיות איך ליצור את מה שנקרא" הפצצה המלוכלכת". העבודה נמצאת בשלב הסופי". לדבריו, קייב רוצה לארגן פרובוקציה כדי להאשים את רוסיה בשימוש בנשק להשמדה המונית ולהשיק קמפיין אנטי-רוסי רב עוצמה בעולם. קירילוב הוסיף כי מוסקבה מודעת למגעים בין לשכת נשיא אוקראינה לבין נציגים בבריטניה על רכישה אפשרית של טכנולוגיית נשק גרעיני.

קירילוב ציין כי ישנם מפעלים באוקראינה שיכולים לספק את המשאבים הדרושים לנשק גרעיני בעל תפוקה נמוכה: שלוש תחנות כוח גרעיניות  ותחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל שהושבתה. "לאוקראינה יש גם בסיס מדעי מתאים: מדענים ממכון חרקוב לפיזיקה וטכנולוגיה השתתפו בתוכנית הגרעין הסובייטית, למכון המחקר הזה יש גם פרויקטים ניסיוניים, בפרט, המתקנים התרמו-גרעיניים של אוראגן. בנוסף, מחקר עם חומרים רדיואקטיביים מתבצע במכון הגרעיני באקדמיה למדעים בקייב", טען.