חדשות טובות לבריטים באשר לאפשרותם לתרום דם בישראל: במשרד הבריאות הישראלי בוחנים מחדש את ההחלטה שלא לקבל דם ממי שהתגורר באנגליה בין השנים 1980־1996, לפי אתר החדשות היהודי באנגליה The Jewish news UK.


פרופ' אילת שנער, מנהלת שירותי הדם של מגן דוד אדום, ציינה בשיחה עם האתר: "מי שחיו באנגליה בין השנים 1980־1996 מעל חצי שנה, עברו ניתוח או קיבלו שם עירוי דם מנועים מלתרום דם בישראל, כמו גם בארצות שונות בעולם". 

לדבריה, "הסיבה לדחיית התורמים היא הרצון למנוע סכנת העברת המחלה CJD למקבלי הדם. בינתיים אין בדיקה שמקובלת בבנקי דם באנגליה ובעולם שניתן לעשות לתורמים כדי לאתר תחלואה במחלה זו. אבל, בימים אלה עולה הנושא לדיון בוועדת המומחים המייעצת למשרד הבריאות ברפואת עירויים, וזו תמליץ למשרד הבריאות להסיר את הדחייה - זאת בעקבות המלצת ה־FDA".


ממשרד הבריאות נמסר: "כפי שמקובל במדינות שונות בעולם, קיים חשש להעברת מחלה ניוונית נדירה הפוגעת במערכת העצבית ממי שחיו באנגליה בין השנים 1980־1996 מעל לשישה חודשים, עברו ניתוח או קיבלו שם עירוי דם. יצוין כי כיום אין בדיקה ייעודית ומקובלת שניתן לעשות לתורמים או למנות הדם כדי לאתר תחלואה זו. משרד הבריאות ימשיך לבחון את המידע בנושא בישראל ובעולם, ויעדכן במידת הצורך".