מלחמת רוסיה-אוקראינה: בכיר בצבא אוקראינה הזהיר היום (רביעי) כי כוחות צבא רוסים מתכוננים מפני מתקפת הנגד של אוקראינה לקראת "הקרבות הרציניים ביותר" באזור הדרומי האסטרטגי של חרסון.

אחרי האיומים, ארה"ב מבהירה: "נסרב לקבל כל תירוץ של רוסיה להחמיר את המצב"
בעקבות התקיפות ומחשש לחייהם: הכוחות הרוסיים נמלטים מחרסון

כוחות רוסים רבים באזור נהדפו לאחור בשבועות האחרונים, ומסתכנים על הגדה המערבית של נהר דניפרו, שם נמצאת בירת המחוז חרסון שנמצאת בשליטת רוסיה מאז הימים הראשונים של הפלישה לאוקראינה לפני שמונה חודשים.

יועצו של נשיא אוקראינה זלנסקי אמר שאין שום סימן לכך שהכוחות הרוסיים מתכוננים לנטוש את העיר. "עם חרסון הכל ברור. הרוסים מחדשים ומחזקים את ההתארגנות שלהם שם. זה אומר שאף אחד לא מתכונן לסגת. להיפך, הקרבות הכבדים ביותר עומדים להיות בחרסון", אמר.

משאית רוסית ונפל פגז בחרסון (צילום: רויטרס)
משאית רוסית ונפל פגז בחרסון (צילום: רויטרס)

מבין ארבעת המחוזות שהכריז נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על סיפוחן בספטמבר, חרסון היא ללא ספק החשובה ביותר מבחינה אסטרטגית. היא שולטת הן על הנתיב היבשתי היחיד לחצי האי קרים שנכבש ב-2014, והן על שפך הדניפרו, הנהר העצום שחוצה את אוקראינה.

 יורי סובולבסקי, חבר במועצה האזורית חרסון הפרו-אוקראינית המודח, אמר שהרשויות ברוסיה מפעילות לחץ הולך וגובר על תושבי חרסון לעזוב. "נהלי החיפוש הולכים ומתגברים וכך גם החיפושים במכוניות ובבתים", כתב סובולבסקי.