על רקע המשך "מחאת החיג'אב" שממשיכה לשטוף את איראן, בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, תיעוד חדש שמגיע מהרפובליקה האסלאמית חושף את האלימות הקשה שמפגינים מנגנוני הביטחון של המשטר כנגד האזרחים במדינה שיצאו להפגין. זאת, לאחר הדיווח כי האיחוד האירופי שוקל להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור, ולהטיל עליו סנקציות.

בתוך כך, תיעוד חדש שצולם בשכונת נאזי אבאד בטהרן, עורר סערה רבה ברשתות החברתיות והציג שוב את האלימות הקשה של המשטר. בסרטון ניתן לראות מספר שוטרים תוקפים בצורה קשה את המפגין ששרוע על הקרקע. גם לאחר שהמפגין כבר אינו יכול לזוז, השוטרים ממשיכים להכות אותו באלות. בסיום הקטע, שוטר אף מגיע ויורה במפגין מטווח אפס.

לאחר פרסום הסרטון, הרשתות החברתיות געשו, ורבים כתבו כי "הסרטון מתאר אכזריות שהייתה קיימת רק בצבא הנאצי". עם זאת, חברי פרלמנט ברפובליקה האסלאמית ופקידים אחרים במשטר, תיארו את הסרטון כ"מזויף".

כזכור, על פי דיווח במדינה, כוחות הביטחון של משמרות המהפכה פתחו באש השבוע לעבר מפגינים בבית קברות. זאת, לאחר שחוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה האיראניים, שלח איום מפורש למפגינים. המפגינים התאספו בשבת האחרונה בבית קברות במערב איראן, על מנת להתאבל על ניקה שאקראמי, צעירה שהועלמה על ידי המשטר, והפכה בכך לסמל נוסף של תנועת המחאה. המפגינים במקום קראו קריאות כנגד משטר האייתולות, ותקפו גם את המנהיג העליון של איראן, חמינאי. בשלב מסוים פתחו כוחות הביטחון באש כלפי המפגינים, כך כאמור על הדיווחים.