נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הזהיר הלילה (בין רביעי לחמישי) כי "הדמוקרטיה נמצאת בסכנה בגלל שקרים ואלימות". זאת, כמה ימים ספורים לפני סגירת הקלפיות בבחירות האמצע המכריעות במדינה. לדבריו, "מערכת הממשל האמריקאית מאוימת". ביידן הדגיש כי האמריקאים יצאו להצביע בבחירות מכריעות ויקבעו האם הרפובליקנים או הדמוקרטים ישלטו בסנאט או בבית הנבחרים.

בתוך כך, רוב הסקרים צופים שהרפובליקנים ישתלטו על בית הנבחרים, כשגם הסנאט מתקרב לכך. הדמוקרטים שולטים כיום בבית הנבחרים ברוב זעום, בעוד שהסנאט מחולק באופן שווה. ביידן, שנאם בוועידה הלאומית הדמוקרטית בוושינגטון, אמר כי "כמה מועמדים רפובליקנים מסרבים לקבל את תוצאות הבחירות, אם יפסידו, הם יהוו איום על הדמוקרטיה".

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

הנשיא האמריקאי הוסיף כי "הכוח המניע הזה מנסה להצליח היכן שלא צלחו ב-2020, וזאת כדי לדכא את זכויות הבוחרים ולערער את שיטת הבחירות. זו הדרך לכאוס באמריקה, זה חסר תקדים, זה לא חוקי וזה לא אמריקאי". לדבריו, "טראמפ לא קיבל את תוצאות הבחירות ב-2020 ותומכיו פתחו במתקפה על הקפיטול".

כזכור, ביידן תקף לאחרונה בחריפות את תומכיו של קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, במהלך כנס של המפלגה הדמוקרטית בפילדלפיה. ביידן הדגיש כי אנשי "'מחזירים את הגדולה לאמריקה' מלבים את האש באלימות פוליטית ובמרדף אחרי כוח בכל מחיר". הנשיא הוסיף כי "האומה נמצאת במאבק מתמשך על נשמתה".

כמו כן, הנשיא האמריקאי אמר כי "טראמפ ותומכיו מאיימים על יסודות הרפובליקה שלנו והדמוקרטיה שלנו. הרפובליקנים פועלים כעת כדי לערער על הדמוקרטיה. האומה שלנו בנויה על עקרונות הדמוקרטיה. השוויון והדמוקרטיה בארצנו חשופים לסכנות ולאיומים. לא צריך להיות מקום לאלימות פוליטית באמריקה". בנוסף, הצהיר ביידן כי לא כל הרפובליקנים הם קיצוניים כמו תומכי טראמפ, אך המפלגה "נשלטת ומונעת על ידי טראמפ".