במדינות המערב עלתה בימים האחרונים הדאגה משימוש אפשרי בנשק גרעיני טקטי על ידי רוסיה במלחמתה באוקראינה. לכך מצטרף החשש מדליפה רדיואקטיבית כתוצאה מפגיעה של טילים במתקנים גרעיניים הנמצאים באוקראינה.

תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז’יה נותקה אתמול מרשת החשמל האוקראינית, לאחר שהפצצות רוסיות גרמו נזק לקווי חשמל באזור. אוקראינה מאשימה את רוסיה כי היא המשיכה בהפגזות על התחנה, וזאת למרות הסכנה הרבה שעלולה להיגרם מכך. אתמול דווח כי הגורמים שמונו מטעם רוסיה בעיר זפוריז’יה החלו בסיפוח תחנת הכוח הגרעינית ובשילובה ברשת המשתייכת לתחנות הכוח הגרעיניות הרוסיות, רוזאנארג.

בתוך כך, דגל רוסיה הוסר אתמול ממבנה המינהל האזורי בעיר חרסון על ידי כוחות אוקראיניים שנמצאים באזור. מושל דוניצק שמונה על ידי רוסיה הודיע על עסקת חילופי שבויים בין רוסיה לאוקראינה, שבמסגרתה כל צד ישחרר 107 אסירים.

בינתיים התעורר ויכוח חדש בין רוסיה לאוקראינה בנושא הסכם יצוא התבואה האוקראינית. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען אתמול כי בתיווכה של טורקיה, קייב חתמה על ערבויות, שלפיהן “לא תחזור על ניסיונות להשתמש בנתיב ההומניטרי למטרות צבאיות”. בעקבות התחייבות זו, רוסיה החליטה לחדש את השתתפותה בהסכם. אולם במשרד החוץ האוקראיני הבהירו כי לא נעשתה שום התחייבויות בעניין, והדגישו כי אוקראינה מעולם לא ניצלה את נתיב יצוא התבואה בים השחור למטרות צבאיות.