מלחמת רוסיה-אוקראינה: סגן ראש מועצת הביטחון הרוסית, דמיטרי מדבדב, הזהיר מפני אספקת מערכת טילי הפטריוט של נאט"ו לאוקראינה. זאת, לאחר שמזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, הצהיר כי הוא "מצפה מהמדינות החברות בברית להגדיל את מערכות ההגנה האווירית, התחמושת וחלקי החילוף הניתנים לאוקראינה". כמו כן, הדגיש כי נאט"ו תסייע לאוקראינה לתקן את הנזק שנגרם למתקני האנרגיה במדינה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בתוך כך, מדבדב ציין בחשבון הטלגרם שלו כי "אם נאט"ו תספק לקייב את מערכת הפטריוט, היא תהפוך למטרה לגיטימית עבור כוחות הצבא שלנו". מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי "נאט"ו בוחנת את האפשרות של העברת מערכות הפטריוט לאוקראינה". במהלך פגישה של שרי החוץ של נאט"ו בבוקרשט, הוסיף כי "מערכת הפטריוט תסייע לאוקראינה להגן על מתקנים צבאיים מפני התקפות אוויר". מערכת ההגנה האווירית בעלת יכולת יירוט של כלי טיס בטווח של עד 160 ק"מ וטילים בליסטיים בטווח של עד  75 ק"מ.

כמו כן, שרי החוץ של נאט"ו גינו את התקיפות האחרונות של רוסיה וכינו אותן כ"בלתי סבירות". לטענתם, "רוסיה מונעת ממיליוני אוקראינים שירותים אנושיים בסיסיים". כמו כן, בפגישה הצהירו כי "נאט"ו תסייע לאוקראינה גם לחזק את חוסנה, להגן על תושביה, ולהתמודד עם מסע השקרים הרוסי".

נאט''ו (צילום: רויטרס)
נאט''ו (צילום: רויטרס)

עם זאת, התקיפות הרוסיות בשטח אוקראינה נמשכות. משרד ההגנה הרוסי הצהיר כי השמיד מחסן טילים וארטילריה שהיה שייך לצבא האוקראיני, באזור זפוריז'יה. הכוחות הפרו-רוסים גם הזהירו כי "אוקראינה מתכוננת להסתער על תחנת הכוח הגרעינית עם מאות מלוחמי העלית". הצבא האוקראיני מצדו אישר כי כוחותיו הרסו את גשר הרכבת בסמוך, ששימש את הצבא הרוסי לאספקת ציוד ללוחמיו באזור. במחוז דניפרו הודיע ​​הצבא האוקראיני כי מתקני תשתית הופצצו על ידי רוסיה.

כזכור, אנליסטים במערב העריכו השבוע כי "הקווים האדומים של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, השתנו לאור הכישלונות בשדה הקרב, וניכרת אצלו מידה של ייאוש". בעקבות כך, דיפלומטים במערב הצהירו כי כי "יש לקחת את איומיו של הנשיא רוסי ברצינות, כולל האיום שלו שהוא יהיה מוכן להשתמש בנשק גרעיני בשדה הקרוב באוקראינה".

תוך כך, רוסיה הגבירה את התקיפות שלה באוקראינה בשבועות האחרונים, כאשר שלחה עוד עשרות אלפי חיילים לעבר קווי החזית, ותפחה בתקיפות חוזרות על מתקני אנרגיה אזרחיים, כמו רשת החשמל, שהובילו לעלטה בחלק מהמדינה. אנליסטים צבאיים אמרו כי "המטרה היא לפגוע במורל האוקראיני, על ידי הקפאת האוכלוסייה במהלך החורף, וכך להגביר עוד יותר את עלויות התמיכה המערבית בקייב, ולהראות לרוסים שהמלחמה נמשכת בכל הכוח".