פאניקה במשטר האיראני? ערוץ איראן אינטרנשיונל, הפועל מלונדון ומזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דיווח כי קבוצת האקרים Black Reward חשפה קלטת ובה בכירים במשטר מביעים חשש מפני המשך המחאות במדינה, שפרצו בעקבות מותה של הצהירה הכורדית מהסא אמיני.

הקלטת, שהקבוצה השיגה לאחר שפרצה לסוכנות הידיעות "פארס", זרוע התקשורת של משמרות המהפכה, חשפה את פרטי פגישתם של סגן מפקד כוחות הבסיג', הגנרל קאסם קורשי, וקבוצת מנהלי תקשורת המזוהים עם משמרות המהפכה. במהלך הפגישה שנמשכה מעל שתיים, שוחחו הצדדים על המחאות במדינה, ועל תוכניות המשטר להתמודד איתן. 

מהסא אמיני (צילום: רויטרס)
מהסא אמיני (צילום: רויטרס)

לפי אחד מהמשתתפים בפגישה עם הגנרל, לפחות 70% מהחברות, ב-21 פרובינציות ברחבי המדינה, לקחו חלק בקריאה לשביתה שהוכרזה באמצע החודש, וכן סטודנטים ב-62 אוניברסיטאות ומכללות ברחבי המדינה. בחלק אחר שנחשף, אמר הגנרל שדיכוי המחאה באוניברסיטת שריף, ב-2 באוקטובר, בוצעה על ידי סוכנים של משרד המודיעין באיראני. בנוסף, נאמר כי לרפורמיסטים היו פגישות נפרדות עם הנשיא, אבראהים ראיסי, והציעו להם פתרונות על מנת להרגיע את ההפגנות.

לאחר מכן, אחד המשתתפים בשיחה אמר כי "נכשלנו לחלוטין במלחמה התקשורתית", כאשר הוא ציין כי "70% מהאיראנים מאמינים שתנאי החיים שלהם הולכים ופוחתים". במקביל, אחר ציין כי המנהיג העליון, עלי חמינאי, התלונן על שתיקת חברי מועצת הקאדים בעניין ההפגנות. לדבריו, "חמינאי נפגש עם מפקד המשטרה והזהיר אותו כי 'אסור לך לאבד את היטחון'".

בתוך כך, אנשי התקשורת שהשתתפו בשיחה, ומזוהים עם המשטר, דרשו תוספת שכר לכוחות המשטרה. זאת, לאחר שהזהירו כי "אין חדשות טובות על כוחות המשטרה, הם מותשים ואומללים, במיוחד אחרי האירועים בסיסתאן בלוצ'סטן. בנוסף, הם הביעו דאגה מהדרדרות במצבו הבריאותי של פעיל זכויות האדם העצור, חסין רונאג'י, שמותו יכול להוביל להסלמה של המחאות ברחבי המדינה.

הפגנות על הרג הצעירה מהסא אמיני באיראן (צילום: רויטרס)
הפגנות על הרג הצעירה מהסא אמיני באיראן (צילום: רויטרס)

כזכור, קבוצת האקרים Black Reward, הצליחה לגשת לקבצים של סוכנות הידיעות "פארס", בתחילת השבוע, ולהדליף קלטת אודיו, ובה פגישה בין גנרל במשמרות המהפכה וקבוצת כתבים המזוהים עם המשטר. בקלטת, נשמעים הצדדים משוחחים על תוכניות שונות, ובהן כיצד ניתן להשתמש באירוע הספורט הגדול בעולם לטובתו של המשטר בטהרן. על פי הדיווח, הפגישה נערכה ב-15 בנובמבר.

על פי הקלטת, הגנרל במשמרות המהפכה חושף כי "מתנגדי המשטר קנו 5,330 כרטיסים לטורניר, כאשר לפחות 500 מהם, מתנגדים ידועים של המשטר". זוהי העדות הראשונה לשיתוף הפעולה עם קטר, המראה שאיראן השיגה רשימה של רוכשי הכרטיסים מהרשויות במדינה שמארחת את גביע העולם. לאחר מכן, כתב "פארס", שואל את הגנרל "האם זה נכון שמשרד המודיעין ביקש מקטר לבטל את הכרטיסים?", הגנרל השיב כי "לקטר יש שני צדדים בהתנהלות איתנו, אחת חיובית ואחת שלילית. החיובית היא כי היא בהחלט הבטיחה לבטל אותם. הם אמרו לנו למסור את השמות, והם הבטיחו כי 'יפתרו את הבעיה'".