ארבעה בני אדם שלכאורה שיתפו פעולה עם המודיעין הישראלי הוצאו להורג בתלייה, כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות ISNA. על הארבעה נגזר גזר דין מוות לאחר שהורשעו בפעולה נגד הביטחון הלאומי, סיוע בחטיפה והחזקת נשק לא חוקי. 

הסלמה נוספת? איראן הודיעה על בניית תחנת כוח גרעינית חדשה

על פי האישומים, לארבעה היו עבירות פליליות קודמות בעוד החברים המרכזים בכנופיה היו מודעים לכך שהם מקבלים פקודות מאנשים מחוץ למדינה, ובכל זאת ניסו לשבש את ביטחונה תמורת כסף. 

בתוך כך, באבק יצחקי ('איראן אינטרנשיונל') שוחח הבוקר עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM והתייחס לגל המחאות בטהרן, וכן להבטחת התובע הכללי כי יבחן מחדש את חוק החיג'אב.

לדבריו, "זה בכלל לא רציני. הוא לא אמר שנבחן מחדש אלא נדון בפרלמנט של איראן, ובדיוק עשר דקות אחרי הוציא סגן נשיא איראן שבעניין של חבישת החיג'אב אין מה לדון, זה חוק יסוד. הם בעלי ניסיון מהמהפכה מ-79, כל צד שהלך אחורה, מתנגדי המשטר באו קדימה, הם לא יעשו את הטעות הזאת ויתנו למפגינים משהו".

"אנחנו רואים דעיכה של ההפגנות בשבוע האחרון, יכול להיות שהם רוצים לקנות זמן. זה כאילו שהמפלגות הדתיות יוותרו אצלנו על ברית מילה, זה לא יקרה", הבהיר.

עוד טען כי למרות שההפגנות התחילו בשל עניין החיג'אב - כיום כבר לא מתייחסים לזה, "הם רוצים להוריד את השלטון בגלל המצב הכללי, הדיקטוררה והמצב של האנשים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM