העיר ריצ'מונד שבווירג'יניה, ששימשה בירת מדינות הדרום במלחמת האזרחים של ארה"ב, השלימה את פירוקם של כל פסלי הקונפדרציה בתחומה עם הסרת פסלו של אחד מקציני צבא הדרום. פסל הברונזה של לוטננט גנרל אמברוז פ. היל מצבא וירג'יניה הצפונית ניצב מאז שנת 1892 מעל קברו של הקצין בצומת מרכזי בריצ'מונד.

אולם ביום שני, נותק הפסל ממקומו באמצעות מנוף ופונה מהמקום. בהתאם להחלטת העירייה, שקיבלה את אישור בית המשפט בסוף אוקטובר, הפסל ייתרם למוזיאון להיסטוריה שחורה בריצ'מונד. שרידיו של היל, שנהרג בימיה האחרונים של המלחמה באפריל 1865, יועברו לבית קברות בעיר הולדתו קלפפר, כמאה ק"מ צפונית לריצ'מונד.

אמט ג'פארי (68), בן למשפחה אפרו־אמריקאית שחיה בעיר מאז 1860, אמר ל"וושינגטון פוסט" כי הפסל היה צריך להיות מוסר לפני זמן רב. "כאשר הציבו את הפסלים, לבני עמי לא היו זכויות כלשהן", ציין. "ההסרה שלהם מראה שיש חשבון נפש בחברה שלנו".

פסלו של היל היה האחרון מבין פסלי הקונפדרציה שהיו מוצבים בריצ'מונד, ששימשה בירת מדינות הדרום עד סיום המלחמה. בעקבות המחאה נגד הגזענות שפרצה בארה"ב לאחר הרצח של ג'ורג' פלויד במאי 2020, ואחרי שמפגינים בריצ'מונד הפילו את פסלו של ג'פרסון דיוויס, שהיה נשיא הקונפדרציה, התקבל חוק בווירג'יניה על הסרת כל פסלי הקונפדרציה במדינה. בספטמבר אשתקד הוסר גם פסלו הענק של מפקד צבא הדרום רוברט אי. לי, האחרון מבין ששת פסלי הקונפדרציה שניצבו בגבעת הקפיטול בריצ'מונד.

"לפני יותר משנתיים, ריצ'מונד הייתה בית ליותר פסלי קונפדרציה מכל עיר אחרת בארה"ב. יחד, סגרנו את הפרק הזה", אמר ראש העיר, לוואר מ. סטוני, לאחר הסרת פסלו של היל. "כעת אנחנו ממשיכים בעבודה כדי להפוך למקום כוללני יותר ומקבל פנים, שבו כולם מרגישים שייכים".