החשש האוקראיני: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע היום (שני) לביקור בבלארוס, במסגרתו נפגש עם המנהיג המקומי אלכסנדר לוקשנקו, שנחשב לבן בריתו הקרוב. בקרב האוקראינים קיים חשש כי הסיבה העיקרית לביקורו של פוטין במדינה, היא הניסיון לשכנע את לוקשנקו לערב את צבאו בלחימה באוקראינה, ולמעשה לפתוח חזית חדשה בקרב. 

"יוביל להשלכות בלתי צפויות": האיום הרוסי החדש על ארצות הברית
לרוסיה אין תשובה: האסטרטגיה האוקראינית ששינתה את פני המלחמה

זו הפעם הראשונה שבה נשיא רוסיה מבקר במדינה מאז שנת 2019. ביקור שקדם למגיפת הקורונה ולגל ההפגנות ששטף את בלארוס כנגד השלטון במהלך שנת 2020, אותו הצליח לוקשנקו לדכא בתמיכה של הקרמלין. 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכרזתו על הסיפוח. באדיבות רויטרס

לאחרונה, נראה כי הנשיא הרוסי לוקח חלק פעיל יותר בכל הקשור למלחמה, זאת לאחר שביקר במטה המבצעי, ושוחח עם מספר קצינים בכירים במקום. מפקד הכוחות המשותפים האוקראינים, טען בנוגע לביקור פוטין כי "במהלך השיחות האלו ידונו בתוקפנות נוספת נגד עמנו".

בהמשך לחששות האוקראינים, משרד ההגנה הבלארוסי מסר כי לאחר מספר שבועות של תמרונים ובדיקות צבאיות, הושלמה המוכנות הצבאית של כוחותיה לכל תרחיש. המתיחות בין הצדדים נמשכת ביתר שאת, כמעט עשרה חודשים לפתיחתה של המלחמה. 

בשבוע שעבר דווח כי בארצות הברית שוקלים ברצינות להעביר מערכות הגנה אווירית מסוג פטריוט לאוקראינה על מנת לסייע לה במלחמה מול רוסיה.בתגובה, פרסמה השגרירות הרוסית בוושינגטון תגובה חריפה, לפיה אם הדבר אכן יקרה, הוא יוביל להשלכות בלתי צפויות.

"אם הטילים יועברו, נהיה עדים לצעד פרובוקטיבי נוסף של הממשל האמריקאי שעלול להוביל לתוצאות בלתי צפויות", הזהירו בשגרירות הרוסית, והוסיפו: "המשך משלוח הנשק רק יחזק את משטרו של זלנסקי וידחוף אותו לפשעים חדשים נגד אזרחים באזורי דונבאס, חרסון וזפורוז'יה".