בית המשפט בלוס אנג'לס הרשיע הלילה (שלישי) את המפיק והבמאי הארווי ויינשטיין באונס ובביצוע מעשים מגונים,  שלוש שנים לאחר שהורשע במשפט בניו יורק. ויינשטיין כפר באשמה והכחיש את כל ההאשמות. בשני המשפטים ויתר וינשטיין על זכותו לעלות על דוכן העדים.

טרנטינו מודה שידע על הארווי ויינשטיין: "הרגשתי שמה שהוא עושה זה פתטי"
הארווי ויינשטיין הורשע בתקיפה מינית ובאונס מדרגה שלישית

"הארווי ויינשטיין הרס לנצח חלק ממני באותו לילה ב-2013. אני לעולם לא אקבל את זה בחזרה. המשפט הפלילי היה אכזרי. עורכי הדין של ויינשטיין העבירו אותי גיהינום על דוכן העדים", אמרה אחת המתלוננות. יוצרת הסרטים דוקומנטריים, ג'ניפר סיבל ניוסום, טענה כי ויינשטיין אנס אותה בסוויטה במלון בבוורלי הילס.  "הארווי ויינשטיין לעולם לא יוכל לאנוס אישה אחרת. הוא יבלה את שארית חייו מאחורי סורג ובריח. הארווי ויינשטיין הוא טורף סדרתי", אמרה בעדותה בבית המשפט. 

עורך הדין של ויינשטין האשים אותם מנגד ב"פרשנות מחודשת של חוויותיהם כהתעללות בעקבות תנועת MeToo".  דוברו של ויינשטיין אמר כי הוא "מאוכזב מפסק הדין" וטען כי טענות המתלוננות "אינם הגיוניים". לדבריו, "הארווי אסיר תודה על עבודתו של חבר המושבעים בסעיפים האחרים, והוא הולך להמשיך במאבק המשפטי שלו".

הארווי ויינשטיין (צילום: רויטרס)
הארווי ויינשטיין (צילום: רויטרס)

המושבעים צפויים לחזור לבית המשפט ביום שלישי כדי לשמוע טיעונים נוספים. בהתאם לאופן שבו יחליטו, ויינשטיין עלול לעמוד בפני עונש של 18 עד 24 שנות מאסר.

ב-2017 האשימו למעלה מ-100 נשים, רובן מתחום הבידור, את ויינשטיין  באונס, תקיפה והטרדה מינית, על אירועים שאירעו במשך תקופה שנפרשת על פני שלושה עשורים. בעקבות הפרשה צמח קמפיין "Me Too". בשנת 2018 הוא נעצר וגורש מהאקדמיה האמריקאית לקולנוע. בפברואר 2020 הוא הורשע באונס מדרגה שלישית ובתקיפה מינית ונידון ל-23 שנות מאסר