בריטניה תכריז על משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור - כך דווח הלילה (שלישי) בעיתון הטלגרף הבריטי. זאת לאחר שברפובליקה האסלאמית הודיעו על מעצרם של שבעה בני אדם הקשורים לכאורה לממלכה הבריטית ולקחו תפקיד אקטיבי ב"מחאת החיג'אב". 

בתוך כך, המהלך של בריטניה, שיוכרז תוך מספר שבועות, זוכה לתמיכה על ידי שר הביטחון ושרת הפנים. גורמים רשמיים בממלכה החלו לבנות את התיק כנגד משמרות המהפכה, וכללו בתוכו את האיסור ליצור קשר עם כל גורם בארגון, לשאת את הלוגו באופן פומבי או לתמוך בארגון באופן פעיל. כמו כן, סטיב קראב, חבר הפרלמנט וידיד ישראל, תמך גם הוא בהצעה ואמר כי "זו הגישה הנכונה".

משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)
משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)

ראש סוכנות הביון הבריטית, קן מקאלום, הדגיש לאחרונה כי המשטר באיראן מאיים באופן ישיר על הממלכה. לדבריו, "איראן מאיימת על בריטניה באמצעות שירותי הביון האגרסיביים שלה. זה כולל מזימות לחטוף או אפילו להרוג אזרחים בריטים הנתפסים כאויבי המשטר. ראינו לפחות עשרה איומים פוטנציאלים כאלו מאז תחילת השנה". 

כזכור, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, החליט להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור, בחודש מאי האחרון. זאת לאחר שאתר "axios" האמריקאי דיווח בחודש מרץ כי ביידן שוקל להסיר את משמרות המהפכה של איראן מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור, בתמורה להתחייבות פומבית של איראן להפחית את ההסלמה באזור.