שוב מסתבך: בית המשפט הפדרלי בארה"ב הורה היום (שישי) לנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לשלם קנס של יותר מ-937 אלף דולר, בגין "תביעה קלת דעת" שהגיש נגד הילרי קלינטון, אישים וארגונים נוספים. זאת, לאחר שטען כי ניסו לפגוע בו בבחירות לנשיאות המדינה בשנת 2016.

טראמפ הגיש את התביעה נגד הילרי קלינטון, הוועד הלאומי הדמוקרטי וארגונים נוספים, בטענה כי קשרו נגדו קשר במטרה לפגוע בו בבחירות ב-2016, עם מה שהוא כינה "טענות שווא על קשריו עם רוסיה". בפסק הדין, אמר השופט כי התביעה נגד הילרי קלינטון ועשרות מיריביו הפוליטיים של הנשיא לשעבר "הובאה בחוסר תום לב ובמטרה לא ראויה". השופט הפדרלי בפלורידה הורה לנשיא לשעבר לשלם את הסכום האסטרונומי בגין תביעה "קלת דעת", נגד עשרות פוליטיקאים, הכוללים גם את סגן ראש ה-FBI לשעבר, שפתח בחקירת המודיעין בגין הקשר בין טראמפ ורוסיה.

הילרי קלינטון (צילום: רויטרס)
הילרי קלינטון (צילום: רויטרס)

כמו כן, השופט נזף בטראמפ על כך שלעיתים קרובות משתמש במערכת המשפט האמריקאית כ"נשק" נגד יריבים עסקיים ושותפים לשעבר, כמו גם נגד עיתונאים. המשפט הנוכחי מהווה כישלון עבור הנשיא לשעבר, כשהוא מתמודד עם מגוון רחב של בעיות משפטיות וחקירות פליליות. שופט בית המשפט המחוזי דונלד מידלברוק, כתב בפסק הדין בן 46 העמודים כי "התיק מעולם לא היה צריך להגיע לבית המשפט. חוסר ההתאמה לתביעה המשפטית היה ברור מלכחתילה, אף עורך דין לא היה מגיש את זה, באף לא מהסעיפים של התלונה, שנועדה למטרה פוליטית, לא נאמרה טענה משפטית מוכרת".

השופט הוסיף כי "טראמפ משתמש שוב ושוב בבתי המשפט כדי לנקום ביריבים פוליטיים. הוא המוח מאחורי הניצול לרעה של ההליך המשפטי, ואי אפשר לראות בו בעל דין העוקב בעיוורון אחרי עצותיהם של עורכי דינו. הוא יודע היטב את ההשפעה של מעשיו". כמו כן, השופט ציין כי "התביעה של טראמפ הובאה בחוסר תום לב למטרה בלתי הולמת ופגעה ללא צורך ב-31 אישים וארגונים, כולל הוועדה הלאומית הדמוקרטית, שאותם תבע על מנת לקדם נרטיב פוליטי בצורה לא ראויה. השימוש של טראמפ בבתי המשפט סייע לערער את אמון הציבור בהם". לדבריו, "דפוס מתמשך של שימוש לרעה בבתי המשפט על ידי טראמפ ועורכי דינו, מערערים את שלטון החוק ומציג את השופטים לרעה".

בחודש נובמבר האחרון, השופט מילדברוק קנס את עורכי דינו של טראמפ ב-50 אלף דולר וחייב אותם לשלם את שכר הטרחה של אחד הנאשמים. השופט הזהיר אז את עורכי דינו של הנשיא לשעבר, כי פעולותיהם עשויות גם למשוך את תשומת הלב של הלשכה והרשויות.