נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, השיק אמש את הקמפיין לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024. במפגש עם תומכיו בניו המפשייר, הצהיר כי הוא "נרגש לנצח" ותקף את הנשיא המכהן, ג'ו ביידן.

הנשיא לשעבר הצהיר כי "ביידן העלה את ארה"ב לנתיב של הרס". לדבריו, "עלינו לסיים את שלטון הכנופיות כדי לשמור על כבודה של אמריקה". כמו כן, טען כי בתקופתו, "כלכלת ארה"ב הייתה בעלת הצמיחה המהירה יותר. בתקופתי, הייצור השתפר, בניגוד למה שמתרחש עכשיו תחת הנשיא".

כזכור, בחודש נובמבר האחרון, אחרי תקופה ארוכה של רמיזות ושמועות, הנשיא האמריקאי לשעבר הכריז באופן רשמי כי הוא מתכוון לרוץ לנשיאות בבחירות הקרובות, ב-2024. מכיוון שטראמפ כיהן רק קדנציה אחת כנשיא, אין כל מניעה לכך שיתמודד שוב. טראמפ חזר על הסיסמאות שהביאו לו את הניצחון ב-2016: "כדי שאמריקה תחזור להיות גדולה, אני מכריז הלילה על מועמדותי. עד לפני שנתיים היינו אומה גדולה ואנחנו נחזור להיות אומה גדולה". "הקאמבק של אמריקה מתחיל עכשיו. תחת הנהגתנו היינו אומה מרהיבה, היינו חזקים וחופשיים. אנחנו עכשיו בנסיגה וכושלים", הוסיף טראמפ בהצהרתו.

ביידן נואם  (צילום: רויטרס)
ביידן נואם (צילום: רויטרס)

עם זאת, טראמפ חושש כי עלול לאבד את הקול היהודי בבחירות הבאות. זאת, לאחר שאירח את איש הימין הקיצוני ומכחיש השואה, ניק פואנטס, ואת הראפר קניה ווסט באחוזתו במאר-א-לאגו. 

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי יהודים החברים במפלגה הרפובליקנית הביעו את אכזבתם וחששם מטראמפ. "אני ילד של ניצולי שואה. נבהלתי מאוד בשביל העם שלי", אמר מורטון קליין, ראש ההסתדרות הציונית הימנית של אמריקה, והוסיף כי "דונלד טראמפ אינו אנטישמי. הוא אוהב את ישראל. הוא אוהב יהודים. אבל הוא מיינסטרים, נותן לגיטימציה לשנאת יהודים ולשונאי יהודים. וזה מפחיד אותי".

בעיתון האמריקאי נטען כי בימי נשיאותו של טראמפ, מרבית הרפובליקנים היהודים אמנם הכירו בכך שישנם גורמים אנטישמיים וקיצוניים בקרב תומכיו של טראמפ, אך טענו כי הדבר מתגמד בהשוואה למדיניותו הפרו-ישראלית של הנשיא. "הנורמליזציה של האנטישמיות כבר כאן", אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה.