בית המשפט באיראן גזר אמש עונש מאסר של יותר מ-10 שנים על זוג צעיר שרק במרכז הבירה טהרן. הזוג הורשע ב"עידוד שחיתות וזנות ציבורית", לאחר שהסרטון של השניים רוקדים הפך לוויראלי ברשתות החברתיות, והוצג כ"סמל להתרסה נגד המשטר" ובניסיון "לשבש את הביטחון הלאומי".

הזוג, בשנות ה-20 לחייהם, נעצר בחודש נובמבר האחרון, בשיא "מחאת החיג'אב" במדינה, שפרצה בעקבות מותה של הצעירה הכרורדית מהסא אמיני. כמו כן, דווח כי האישה לא ענדה כיסוי ראש ורקדה באופן פומבי, וזאת בניגוד לכללים הנוקשים של המשטר במדינה. על פי סוכנות הידיעות לפעילי זכויות אדם (HRANA), בני הזוג הם בלוגרים פופולריים במדינה.

כמו כן, הסוכנות ציטטה מקורבים לזוג, שמסרו כי נשללה להם הזכות להיפגש עם עורך דין במהלך ההליכים המשפטיים בבית המשפט, ונדחתה גם האפשרות לשחרר אותם בערבות.

גזר הדין הקשה של השניים גרם לסערה רבה ברשתות החברתיות. זאת, זמן קצר לאחר הסערה הבינלאומית שפרצה בעקבות הוצאות להורג של שני סטודנטים שעל פי הטענה, לקחו חלק ב"מחאת החיג'אב" במדינה. סוכנות הידיעות האיראנית "מיזאן" דיווחה בחודש דצמבר האחרון, כי המשטר הוציא להורג את מג'יד רזה רחנוארד, סטודנט בן 23, לאחר שהואשם בהריגת שני פעילים במיליציית הבסיג' במחאות שפרצו בעיר משהד, בצפון מזרח המדינה. הוא האדם השני המוצא להורג, מתוך מאות המפגינים שנעצרו בעקבות "מחאת החיג'אב" ששטפה את איראן, לאחר מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. 

בסוכנות הידיעות, המזוהה עם מערכת המשפט ברפובליקה האסלאמית, נכתב כי "לאחר השלמת ההליכים המשפטיים, פרסם בית המשפט את פסיקתו הסופית על סמך הודאתו המפורשת של הנאשם והמסמכים שהוצגו בתיק". פסק הדין התקבל לאחר ששופטי בית המשפט העליון במדינה, אותו גוף שאישר גם את גזר הדין של המפגין מוחסן שקארי, הציג "עדויות" ובהן מג'יד נראה לכאורה שולף סכין לעברו של חבר בבסיג'.

מערכת המשפט האיראנית הודיעה כי הוצאתו להורג בוצעה באופן פומבי "על פי כל ההליכים החוקיים והלגיטימיים", בנוכחותם של תושבי משהד. על פי כלי התקשורת במדינה, מג'יד רזה התעמת עם כוחות הביטחון ב-17 בנובמבר, ודקר לכאורה את חוסיין זיינאלזדה ולאחר מכן את דניאל רזזאדה בצווארו, והרג את שניהם.