המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים האמריקאי הודיעה כי חבריה יצביעו על הדחתה של חברת בית הנבחרים הדמוקרטית, אילהאן עומאר, מוועדת החוץ, בשל הביקורת הרבה שלה כלפי ישראל. עומאר, נציגת בית הנבחרים מטעם המחוז החמישי של מדינת מינסוטה, היא ממוצא סומלי, וידועה בדעותיה נגד ישראל, אותה כינתה בעבר "מדינת אפרטהייד".

הרפובליקנים מתכננים להצביע נגד עומאר, כמה ימים בלבד לאחר שהודרה מדיוני ועדת המשנה לענייני אפריקה. יו"ר בית הנבחרים, קווין מקארתי, הצהיר בריאיון לרשת CNN כי "נבטיח את מספר הקולות כדי להדיר את עומאר, בשל ביקורתה הקודמת על ישראל שנחשבה לאנטישמית". 

בניין הקונגרס האמריקאי (צילום: רויטרס)
בניין הקונגרס האמריקאי (צילום: רויטרס)

מטעם המפלגה הרפובליקנית נמסר כי הם ממתינים שהמפלגה הדמוקרטית תמנה את עומאר באופן רשמי לחברה בוועדה, בה כיהנה. לאחר שסגל הוועדה יאושר על ידי בית הנבחרים, הרפובליקנים יפעלו על מנת לבהדיחה. בתוך כך, למפלגה הדמוקרטית אין אפשרויות רבות בשלב זה, והם מכתננים להגיש רשמית את הרכב הוועדה להצבעה. מטעם המפלגה הדמוקרטית נמסר כי "אנחנו מאוחדים מאחורי ההחלטה כי היא צריכה להיות חלק מהוועדה".

את ההצעה להדיח את עומאר הגיש הרפובליקני מקס מילר, שכיהן בעבר בממשל טראמפ. מילר הצהיר כי "דבריה של עומאר לא הביאו כבוד לבית הנבחרים". יו"ר הוועדה, מייקל מק'קול, אמר כי "תפיסותיה כלפי ישראל מנוגדות לתפיסת הוועדה. לא אכפת לי שיש בינינו חילוקי דעות, אך מדובר מעבר לזה. זה יוצר חוסר תפקוד".