נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בירך על הפלתו של האובייקט שזוהה מעל אלסקה, וכינה את הפעולה כ"הצלחה", זאת לאחר שהורה על המהלך.  האובייקט זוהה בגובה של 40,000 רגל, והוביל לסגירתו של חלק מהמרחב האווירי בצפון אלסקה.

האמריקאים מודים: החיסרון הגדול שלנו מול הצבא של סין
"ארה"ב מנהלת מעקב": בלון סיני נוסף אותר באמריקה הלטינית  

גורמים בפנטגון מסרו כי הוא לא היה מאוייש. כמו כן, גורם אמרקאי נוסף ציין האובייקט לא כלל ציוד מעקב, זאת בניגוד לבלוני הריגול הסיניים שאותרו בשמי ארה"ב וקנדה בתחילת החודש.

עד כה, ארצות הברית לא מייחסת, לפחות בגלוי, את האובייקט לסין, זאת בניגוד לבלונים שזוהו בתחילת החודש. "אנחנו קוראים לזה אובייקט כי זה התיאור הכי טוב שיש לנו כרגע. אנחנו לא יודעים מי הבעלים שלו - אם זה בבעלות המדינה, בבעלות תאגידית או בבעלות פרטית, אנחנו פשוט לא יודעים", אמר ג'ון קירבי, מתאם המועצה לביטחון לאומי לתקשורת אסטרטגית. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף: "אין לנו מידע שיאשר מטרה מוצהרת לאובייקט הזה. אנו מצפים שנוכל לשחזר את הפסולת מכיוון שהיא נפלה לא רק בתוך המרחב הטריטוריאלי שלנו, אלא על מה שאנו מאמינים שהם מים קפואים, אנחנו מקווים שנוכל ללמוד מעט יותר על זה".

כנשאל מדוע הוחלט על הפלה מיידית של האובייקט, זאת בניגוד לבלוני הריגול הסיניים, השיב: "צריך להסתכל על כל מקרה לגופו. במקרה הספציפי הזה, לאור העובדה שהוא פעל בגובה המהווה איום סביר על התנועה האווירית האזרחית, התקבלה ההחלטה והנשיא נתן את ההוראה להפיל אותו".

בקנדה מברכים על המהלך: "נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם בעלי בריתנו האמריקאים"

ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה, הסמוכה לאזור שבו זוהה האובייקט, ציין שהוא תודרך על המהלך, ו"תמך בהחלטה לנקוט בפעולה". שרת ההגנה הקנדית, אניטה אנאנד, פרסמה גם היא הצהרת תמיכה במהלך האמריקאי, והוסיפה כי האוובייקט לא נכח מעל לשטחה האווירי של קנדה. "משרד ההגנה הלאומי ואני נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם בעלי בריתנו האמריקאים, על מנת להבטיח את ההגנה על המרחב האווירי", ציינה.