המחאה נגד חוק הפנסיה בצרפת עולה מדרגה. מיליוני אנשים יצאו אתמול לרחובות במאבק נגד הצעת החוק אשר בסעיפה העיקרי מעלה את גיל הפרישה מ־62 ל־64 שנים. מנהיג השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון הבטיח את "המחאה הגדולה ביותר מזה 50 שנה". מלנשון האשים את הנשיא מקרון באוטוריטריות, ואמר כי הוא "כבר הפסיד במערכה".

האיגודים הבטיחו עוד יום הפגנות ב־16 בפברואר, והחל מ־7 במרץ, ערב יום זכויות הנשים הבינלאומי, בכוונתם "לשתק את צרפת" באמצעות שביתה שתימשך ללא הגבלה עד הסרת החוק - שתכלול גם חסימת עורקי תחבורה ובתי זיקוק לנפט אם הממשלה לא תוותר על אימוץ החוק החדש, שפוגע במיוחד בנשים שאין להן קריירה מקצועית ארוכה.


אתמול השתתפו בהפגנות שלושה דורות של משפחות שלמות שהגיעו יחד, כולל סבים, אבות ונכדים. במקום נכחו גם נשים עם עגלות ילדים, והן חרגו מעבר לנציגי מגזרים הנוגעים ישירות במאבק.

לרחובות פריז חזרו "האפודים הצהובים", שהפגנותיהם האלימות ליוו את תחילת נשיאותו של עמנואל מקרון. האלימות חזרה גם אתמול במהלך ההפגנה בפריז. קבוצות מפגינים הציתו מכוניות, עציצים ופחי אשפה, פגעו במתקנים עירוניים, עקרו אבני מדרכה, השליכו חזיזים ורימוני עשן, כיסאות בתי קפה, אבנים ובקבוקים לעבר המשטרה - שתקפה חזרה בעזרת אלות.