שוב מסתבך: משרד התובע המחוזי של מנהטן הודיע לנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, כי הוא עשוי לעמוד בפני אישום פלילי הנוגע לכך ששילם דמי השתקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, כך דיווח הלילה (בין חמישי לשישי) עיתון ה"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, התובעים הציעו לנשיא לשעבר להעיד בפני חבר המושבעים, כאשר הצעות מסוג זה מעידות לעיתים קרובות כי יוגש כתב אישום נגד הנאשם בתיק.

החקירה במנהטן נמשכת כבר קרוב לחמש שנים, כאשר על פי החשד, הנשיא שילם כ-130 אלף דולר לשחקנית הפורנו. התשלום בוצע, כך על פי החשד, בימיו האחרונים של הקמפיים לנשיאות ב-2016, על ידי עורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן. במסגרת הסכם טיעון שנחתם עם כהן בשנת 2018, הודה כי אכן שילם לדניאלס וכי מטרת התשלומים הייתה "השפעה על תוצאות הבחירות".

דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)
דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)

טראמפ כבר תקף בעבר את התובעים בתיק, והאשים אותם ב"ציד מכשפות". כמו כן, תקף גם באופן אישי את הפרקליט של מחוז מנהטן, אלבין בראג, וקרא לו "דמוקרט גזען", אשר פועל ממניע פוליטי. דוברו של הנשיא לשעבר הצטרף לדבריו, ואמר כי "האיום של התובע המחוזי במנהטן להגיש כתב אישום נגד הנשיא טראמפ פשוט מטורף, זו מבוכה לתובעים הדמוקרטים ומבוכה לעיר ניו יורק". גם אם יוגש בסופו של דבר כתב אישום נגד טראמפ, הרשעתו תהיה מאתגרת עבור התביעה. במידה ואכן יימצא אשם, הנשיא לשעבר יעמוד בפני עונש מקסימלי של ארבע שנות מאסר.

כאמור, התשלום בסך 130 אלף דולר, הגיע לארח שנציגיה של דניאלס יצרו קשר עם הצהובון National Enquirer, על מנת להציע להם בלעדיות על הרומן של דניאלס עם מר טראמפ. דיוויד פקר, המוציא לאור של הצהובון, ובן בריתו של טראמפ, הסכים אף לחפש אחר סיפורים שעלולים להזיק לו במהלך הקמפיין לנשיאות ב-2016, ואף הסכים לקנות ידיעה של אישה אחרת שטענה כי הייתה ברומן עם הנשיא לשעבר. עם זאת, הסיפור לעולם לא התפרסם, ובמקום זאת, פקר והעורך הבכיר של הצהובון, דילן הווארד, רקמו עסקה בין עורך דינו של טראמפ ועורכי דינה של דניאלס. לאחר מכן, טראמפ שילם לכהן בצ'קים חודשיים.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

בתיק הפדרלי נגד עורך דינו של טראמפ, שהסתיים כאמור בהסכם טיעון, סברו התובעים כי הצ'קים החודשיים שולמו באופן כוזב כ"הוצאות משפט". במקרה כזה, לצד עבירה של זיוף מסמכים, העבירה השנייה יכולה להיות גם הפרה של חוק הבחירות במדינת ניו יורק. התובעים יכולים לטעון כי התשלום על סך מאה ושלושים אלף דולר, הפכו למעשה לתרומה "לא ראויה" עבור הקמפיין של טראמפ, תחת הטענה כי הכסף היה דמי השתקה עבור דניאלס, וזה תרם למועמדותו לנשיאות.

כזכור, אחרי תקופה ארוכה של רמיזות ושמועות, הנשיא האמריקאי לשעבר הכריז בחודש נובמבר האחרון באופן רשמי כי הוא מתכוון לרוץ לנשיאות בבחירות הקרובות, ב-2024. מכיוון שטראמפ כיהן רק קדנציה אחת כנשיא, אין כל מניעה לכך שיתמודד שוב. טראמפ חזר על הסיסמאות שהביאו לו את הניצחון ב-2016 והצהיר כי "כדי שאמריקה תחזור להיות גדולה, אני מכריז הלילה על מועמדותי. עד לפני שנתיים היינו אומה גדולה ואנחנו נחזור להיות אומה גדולה".