מושל פלורידה, רון דה סנטיס, עדיין לא הכריז רשמית על כניסתו להתמודדות בפריימריז הרפובליקניים לנשיאות ארה"ב, אולם הוא החל להקשיח את הטון כלפי היריב המרכזי, דונלד טראמפ. "להילחם דרך הרשתות החברתיות לא משיג כלום", התריס.

יוותר על המירוץ לנשיאות? התרחישים האפשריים למעצר של טראמפ
דיווח בארה"ב: טראמפ לא דיווח על מתנות בשווי 300 אלף דולר

בריאיון שהעניק דה סנטיס למגיש פירס מורגן בפוקס ניישן, הוא הביע את ביטחונו כי אם הוא יחליט להתמודד, הוא יוכל לנצח וגם יוכל לגבור על הנשיא המכהן, ג'ו ביידן. "אם אני ארוץ, זה יהיה נגד ביידן", אמר. "אנחנו (דה סנטיס וטראמפ) מתמודדים אצל הרפובליקנים, אבל בסופו של דבר האדם שאני אתמקד בו הוא ביידן כי אני חושב שהוא אכזב את המדינה".

במהלך הריאיון לא חסך דה סנטיס בביקורת נגד טראמפ וסגנון הניהול שלו. "הדרך שבה אנחנו מנהלים את הממשלה היא בלי דרמה יומית, אלא בהתמקדות בתמונה הגדולה וסימון נקודות על הלוח", אמר המושל הרפובליקני, שנבחר בנובמבר האחרון לכהונה שנייה ברוב מוחץ.

דונלד טראמפ בוועידת CPAC (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
דונלד טראמפ בוועידת CPAC (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

הוא גם לא התרגש מהכינויים שטראמפ הדביק לו, כדוגמת "סנקטימוניוס דה סנטיס", ואמר כי "אלה רק רעשי רקע". "אפשר לקרוא לי איך שרוצים, כל עוד קוראים לי מנצח, כי זה מה שהצלחנו לעשות בפלורידה", אמר. "עבורי, לא חשוב להילחם באנשים ברשת החברתית. זה לא משיג כלום למען האנשים שאני מייצג".

עיקרי הריאיון, שישודר במלואו מחר בלילה, פורסמו כאשר בארה"ב נערכים לאפשרות של הגשת כתב אישום נגד טראמפ על תשלום דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, שבעקבותיה הוא אף עלול להיעצר.

בשל כך, מקורביו של הנשיא לשעבר לא חסכו במילים נגד המושל. "בעת שכל התנועה השמרנית מאוחדת נגד כתב אישום בלתי צודק נגד הנשיא טראמפ, המושל דה סנטיס בוחר לפתוח את הפה באיזה בלוג מצולם נמוך", אמר טיילור בודוביץ', שמנהל את ועדת הפעולה הפוליטית החשובה המרכזית של טראמפ.