מתיחות חדשה בסוריה? משרד ההגנה האמריקאי מסר היום (שישי) כי בהוראת הנשיא, ג'ו ביידן, הצבא תקף מטרות של משמרות המהפכה של איראן במזרח סוריה. זאת, כתגובה על תקיפה שבוצעה אמש באמצעות מל"ט על בסיס של הקואליציה בצפון-מזרח המדינה, בה נהרג קבלן אמריקאי ונפצעו עוד חמישה. בכיר אמריקאי עדכן כי בתקיפה האמריקאית הותקף מבנה המשמש לבקרה ואיסוף מודיעין. על פי דיווח בערוץ אל-חדת' הסעודי, שמונה בני אדם נהרגו במתקפה.

מקורות מודיעין אמריקאים ציינו כי המל"ט אמש, הוא מתוצרת איראן, וכי התקיפה התרחשה בשעות הצהריים במחוז אל-חסקה. בתוך כך, שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, אמר כי "התקיפה האווירית בוצעה בתגובה למתקפה, וכן לסדרה של מתקפות שאירעו לאחרונה נגד כוחות הקואליציה בסוריה על ידי קבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה. התקיפות המדויקות נועדו כדי להגן על ארה"ב ועל אנשיה".

לויד אוסטין (צילום: רויטרס)
לויד אוסטין (צילום: רויטרס)

שר ההגנה האמריקאי הוסיף, כי "ארה"ב נקטה בפעולה מידתית ומכוונת שנועדה להגביל את הסיכון להסלמה ולמזער את כמות הנפגעים. כפי שהנשיא ביידן הבהיר, אנחנו ננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על עמנו ותמיד נגיב בזמן ובמקום שנבחר. אף ארגון לא יפגע בחיילים שלנו ללא עונש".

בתוך כך, הגנרל מייקל קורילה, המשרת כמפקד פיקוד המרכז של ארצות הברית, אמר אמש כי "כוחות הפרוקסי העצומים של איראן אחראים על חוסר היציבות באזור ומאיימים על השותפים האזוריים שלנו". בכירים אמריקאים כבר הצהירו כי איראן ייצרה בשנים האחרונות מל"טים מתקדמים ומתוחכמים, ומכרה אותם באופן עקבי למדינות אחרות, כולל רוסיה, במלחמתה נגד אוקראינה, ולשלוחותיה במזרח התיכון.