כמו בישראל גם מערכת החינוך באיראן ניצבת בפני אתגרי המאה ה-21 ומתמודדת עם צורך בשיפור הוראת השפה האנגלית והתאמתה לצורכי התקופה. מחקרים שפורסמו לאחרונה באיראן ממליצים לאמץ את גישת הלמידה המתווכת (MLE - Mediated Learning Experience) שפותחה ע"י חתן פרס ישראל הפסיכולוג ראובן פוירשטיין ז"ל ומתמקדמת בשיפור היכולת הקוגניטיבית, ככלי לשיפור הישגי התלמידים.
במחקר שפורסם על ידי האוניברסיטה האסלאמית אזאד בטהרן, נמצא כי העקרונות המרכזיים של השיטה המכונה גם "שיטת פויירשטיין", מסייעים לשיפור למידה משמעותית ומקנים ללומדים יכולת לשלוט במידע בצורה עצמאית יותר. המחקר מציין: "שיטה זו מדגישה את הפוטנציאל לשינוי ולהתפתחות קוגניטיבית, גם ללימוד שפה, או מתמטיקה, ואפילו אצל אוכלוסיות שבעבר נחשבו 'בלתי ניתנות לשינוי'".
המחברים מציינים כי MLE הוכיחה עצמה במסגרות חינוכיות מגוונות, כולל הוראת שפות, והדגישו כי היא מציעה גישה הוליסטית המבליטה את האינטראקציה בין מורים ותלמידים כבסיס לבניית תוכניות לימוד אפקטיביות: "באמצעות הדגשה על תהליך ולא רק על תוצאה, השיטה מאפשרת לתלמידים לפתח מיומנויות שפה בצורה עמוקה ומותאמת אישית, ובכך מעניקה מענה לצרכים המגוונים של תלמידי איראן".
במחקר השני, שנערך באוניברסיטת אל-זהרה בטהרן, נבדקו ארבעה מודלים שונים להערכה דינמית בלימוד שפה זרה, כולל גישתו של פוירשטיין והמחקר מצא כי השיטה הישראלית הייתה היעילה ביותר לשיפור הידע הפרגמטי של התלמידים. שני המחקרים האיראניים הראו כי שיטה זו לא רק שיפרה את היכולות הלשוניות של הלומדים אלא גם חיזקה את ביטחונם העצמי ומוטיבציית הלמידה שלהם.
"בלמידה דינמית, אנו מתמקדים לא רק במה שהלומד יודע, אלא גם במה שהוא מסוגל לדעת בעזרת הכוונה ותיווך מתאימים והיא יכולה לשפר את היכולות של תלמידים בכל העולם", אומר הרב ד"ר רפאל פוירשטיין, נשיא ומנכ"ל "מכון פוירשטיין", "מרגש שגם באיראן מכירים ביתרון של שיטות לימוד שפותחו בישראל. השיטה שפיתח אבי המנוח מוכיחה פעם אחר פעם שהערכה ולמידה דינמיות הן המפתח למיצוי הפוטנציאל האנושי. איראן היא אחת מעשרות מדינות בעולם שהבינו כי שיטה זו אינה רק כלי הוראה, אלא גם גישה פורצת דרך לשיפור הישגים".