"יום שלישי" הגדול של המירוץ למועמדות המפלגות בארצות הברית כבר החל אך עוד בטרם נפתחו הקלפיות היום (שלישי), יש מי שמשוכנע כי המירוץ כבר פחות או יותר הוכרע.  אתר החדשות הפוליטי "פוליטיקו" פרסם משאל בזק שנערך בקרב פעילים מרכזיים בשתי המפלגות במדינות בהן יתקיימו הבחירות. מהסקר עולה כי שני המועמדים המובילים במירוץ, המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, והמועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, צפויים לנחול הצלחה חסרת תקדים ב-13 קלפיות במדינות בהן יתקיימו הבחירות.



על פי הדיווח באתר פוליטיקו, צפויים הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, שנמצאים שניהם בפער גדול מול יריביהם, "לקבור" את יתר המתחרים. בסקר שערכו בקרב מנהיגי מפלגות, פעילים מרכזיים ומומחים עולה האפשרות כי לאחר התוצאות של הבחירות היום, יהיו שני המועמדים בפער גדול מספיק מול יריביהם על מנת לזכות במועמדות הנכספת. 
על פי הסקר, קלינטון גוברת בקלות על יריבה ברני סנדרס בתשע מהמדינות בהן יתקיימו הבחירות. סנדרס זוכה רק במדינת הבית שלו, וורמונט, בפער גדול ובמדינת מיניסוטה. 

ברני סנדרס. צילום: רויטרס
ברני סנדרס. צילום: רויטרס

"ניצחונה של קלינטון הוא מסקנה גמורה ומתבקשת. אפשר להמשיך לצפות בהתמודדות הזו בשביל הכיף, אך הדרמה והמתח נעלמו ממנו מזמן", אמר בכיר במפלגה הדמוקרטית בווירג'יניה שדבריו צוטטו באתר. 
במפלגה הרפובליקנית עולה מסקר המומחים והפעילים כי טראמפ המיליארדר השנוי במחלוקת מצליח לנצח באופן שיטתי בכל אחת מהמדינות העומדות בפני הבחירות היום, מלבד מדינת טקסס אותה הוא צפוי להפסיד לטד קרוז. פעיל דרומי במפלגה הרפובליקנית המתנגד לדונלד טראמפ אמר לאתר פוליטיקו: "נראה שמחר בלילה יהיה לילה של וויסקי דרומי וחשבון נפש נוקב עבור חברי המפלגה הרפובליקנית". 

טד קרוז. צילום: רויטרס
טד קרוז. צילום: רויטרס