האם הבחירות לנשיאות ארה"ב יגרמו לערעור היחסים בין וושינגטון לבין אחת מבנות בריתה הוותיקות ביותר, והפעם זו אינה ישראל? המועמד הרפובליקני הצפוי, דונלד טראמפ, הזהיר כי הוא לא צפוי לנהל יחסים טובים עם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אחרי שהמנהיג הבריטי כינה את המיליארדר "טיפש" בשל הצעתו לאסור כניסת מוסלמים לארה"ב.
 
בראיון שקיים עם המגיש פירס מורגן בתוכנית הבוקר של רשת ITV הבריטית נשאל טראמפ לגבי דבריו של קמרון מדצמבר האחרון, ולפיהם המועמד הרפובליקני "מפלג, טיפש וטועה" בשל הצעתו לאסור כניסה מוחלטת של מוסלמים משיקולים ביטחוניים. 
 
"בכנות, לא אכפת לי, זה לא משנה. נראה שלא יהיו לנו יחסים טובים מאוד. אני מקווה שיהיו יחסים טובים איתו, אבל נראה שהוא לא מוכן לטפל בבעיה", אמר טראמפ, "דבר ראשון, אני לא טיפש. אני יכול להגיד לך את זה מיד, בדיוק ההפך. אני לא חושב שאני אדם מפלג, אני מאחד, בניגוד לנשיא שלנו כעת". 
 

המועמד הרפובליקני גם יצא נגד ראש עיריית לונדון הטרי, סאדיק חאן, שתקף את טראמפ מיד אחרי ניצחונו לפני כשבועיים ואמר כי הוא "בור" ביחסו לאסלאם וכי הוא מסכן את הביטחון של שתי המדינות בשל האיסור המוצע על כניסת מוסלמים. דבריו של חאן באו אחרי שטראמפ הכריז כי החרם לא יהיה תקף לגבי ראש העיר המוסלמי הראשון של לונדון. 
 
"אחרי שהוא ניצח איחלתי לו הצלחה ועכשיו לא אכפת לי ממנו. בואו נראה איך הוא פועל, בואו נראה אם הוא ראש עירייה טוב", אמר טראמפ למורגן, "הוא לא מכיר אותי, לא פגש אותי, לא יודע מה אני בכלל. אני חושב שאלה היו הכרזות חצופות מאוד, ולמען האמת אני אזכור את הדברים האלה. אלה הכרזות זדוניות מאוד". 
 
דוברו של חאן מיהר להגיב על הדברים בהתקפה נוספת. "העמדות של דונלד טראמפ בורות, מפלגות ומסוכנות – זו הפוליטיקה של הפחד באופן הגרוע ביותר וידחו אותה בקלפיות כפי שהיה בלונדון", אמר, "סאדיק העביר את כל חייו במאבק בקיצוניות, אבל דבריו של טראמפ עושים את הקרב הזה קשה לכולנו – זה משחק ישר לידיהם של הקיצונים והופך את שתי המדינות שלנו לפחות בטוחות". בתגובה להצעתו של טראמפ כי השניים ישוו תוצאות של מבחני משכל (IQ), אמר הדובר כי "בורות אינה אותו דבר כמו היעדר תבונה". 
 
בצד השני של המתרס הפוליטי - אף שהילרי קלינטון טרם הבטיחה סופית את בחירתה למועמדות הדמוקרטים והיא עדיין צריכה לנצח בבחירות הכלליות בנובמבר - מזכירת המדינה לשעבר כבר הודיעה על מינוי צפוי ראשון בממשל העתידי שלה. 
 
בעצרת באלבמה ביום ראשון בערב היא הכריזה כי בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, יהיה "אחראי על החייאת הכלכלה" מאחר שבתקופתו "עלו ההכנסות של כולם". "בעלי יהיה אחראי על החייאת הכלכלה כי הוא יודע לעשות את זה", אמרה קלינטון, "במיוחד במקומות כמו ארץ הפחם וחלקים נוספים של המדינה שנותרו מאחור".