זמן קצר לאחר שהמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ הודיע כי בחר במושל אינדיאנה מייק פנס לסגנו, סיפרו כמה ממקורביו כי בעקבות הביקורת הקשה שספג הוא מתחרט על בחירתו וייתכן כי אף יחליט לבטלה. למרות זאת, אתמול טראמפ הציג רשמית את סגנו והרעיף עליו מחמאות: "פנס הוא הבחירה הראשונה שלי. אני מעריץ את העובדה שהוא נלחם למען העם, והוא יילחם גם עבורכם. הוא אדם חזק", אמר המועמד הרפובליקני.



עוד טרם ההצגה הרשמית אמר אחד ממקורביו של טראמפ לרשת ABC כי המועמד חש מתוסכל לאחר סדרת שאלות שהופנו אליו מתומכים ומאנשי המפלגה שביקשו לדעת מדוע בחר דווקא בפנס, הנחשב כמועמד אפרורי ושמרן שאינו מושך קולות מצביעים.



ביום חמישי האחרון, יממה לאחר שהודיע לפנס כי בחר בו, הגיע טראמפ לכנס גיוס כספים בקליפורניה, שם נתקל בשאלות רבות מצד תומכיו, שביקשו לדעת מדוע בחר דווקא במושל אינדיאנה. בתוכניות אירוח שבהן השתתף לאחר מכן טען טראמפ כי "עדיין לא הגעתי להחלטה סופית".



הביקורת העיקרית על הבחירה של טראמפ נובעת מהעובדה כי מושל אינדיאנה נחשב מועמד חסר כריזמה ובעל דעות שמרניות. פנס נהג להציג את עצמו כ"נוצרי, שמרן ורפובליקני – בסדר הזה". אחד מראשי הקמפיין במפלגה הדמוקרטית אמר כי "טראמפ מפלה אנשים לפי צבעיהם, פנס מפלה נשים ואת חברי הקהילה ההומו־לסבית".



בתוך כך, נשלמות ההכנות לוועידה הרפובליקנית שאמורה להתכנס מחר בקליבלנד, שם יוכרז טראמפ רשמית כמועמד המפלגה לנשיאות. הוועידה אמורה להיות מאובטחת בצורה חסרת תקדים, כאשר אלפי שוטרים יתפרסו ברחובות העיר. מלבד איומי הטרור, החשש העיקרי הוא ממהומות שינסו לבצע בני מיעוטים המתנגדים למדיניות של טראמפ, בהם חברי הקהילה השחורה, קהילת הלהט"ב וארגוני זכויות אזרח.



לקראת הוועידה אמורים להגיע לקליבלנד 50 אלף מחברי המפלגה הרפובליקנית, כאשר כל כוחות הביטחון והחירום, בהם בתי חולים ומשטרה, יעבדו במתכונת חירום. בוועידה ינאמו בין היתר פוליטיקאים, סלבריטאים רפובליקנים, אסטרונאוטית לשעבר ואפילו הרב חסקל לוקשטיין, שגייר את בתו של טראמפ, איוונקה.