המפלגה הרפובליקנית בחרה באופן רשמי היום (רביעי) לפנות בוקר את איל ההון המיליארדר דונלד טראמפ כמועמדה לנשיאות ארצות הברית. טראמפ יקבל באופן רשמי את המינוי בטקס מחר. 

בהצבעה בוועידת המפלגה בקליבלנד, אוהיו, טראמפ קיבל את קולותיהם של יותר מ-1,237 הצירים שהיו נחוצים לו להבטחת מועמדותו, כשהוא מקבל את הקול "המכריע" מבנו, דונלד טראמפ ג'וניור, בשם מדינת ניו יורק. "זה כבוד בשבילי להעביר הלילה את דונלד טראמפ מעבר לרף הצירים הנחוצים", הוא אמר. "מזל טוב, אבא, אנחנו אוהבים אותך!". 

דונלד טראמפ הגיב להצבעה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו וכתב: "איזה כבוד גדול להיות המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית. אני אעבוד קשה ולא אאכזב אתכם לעולם. אמריקה קודמת לכל!"
רק לפני שנה שאיפותיו הפוליטיות של כוכב הריאליטי הפרובוקטיבי נראו כלא יותר מאנקדוטה, אך באופן מדהים טראמפ הצליח לגבור על 16 מתמודדים אחרים, לעורר אינספור שערוריות – ולהשיג לעצמו את המינוי. כעת הוא עולה למגרש של הגדולים באמת, בהתמודדותו מול הילארי קלינטון, נציגת הדמוקרטים, על הכרטיס לבית הלבן בבחירות 2016. 

לצד ההישג המרשים, הוועידה לא עוברת בצורה חלקה עבור טראמפ. בנאום החגיגי של אשתו, מלאניה, אותו היא טענה מראש כי כתבה "כמעט לגמרי בעצמה", התגלו פסקאות שנראות כמועתקות מנאום במעמד מקביל של מישל אובמה. השוואות של שני הנאומים מראות שהטקסט של טראמפ חוזר כמעט מילה במילה על הנאום שנאמה הגברת הראשונה כמעט לפני שמונה שנים. הדבר הצליח לעורר מחלוקת משמעותית בתוך צוותו של טראמפ. לצד זאת, נרשמו הפרעות שונות וניסיונות של גורמים בתוך המפלגה לסכל את המינוי עד הרגע האחרון – מה שכאמור לא צלח.