מאליק אובמה, אחיו למחצה של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יגיע היום (רביעי) לעימות הטלוויזיוני השלישי שייערך בלאס וגאס כדי להביע תמיכה במועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ. האח, יליד קניה, שהוא גם אזרח אמריקאי, הודיע כבר בחודש יולי כי ישתתף בעימות בין טראמפ ליריבה הדמוקרטית, הילרי קלינטון. רגע לפני האירוע הגדול במערכת הבחירות האמריקאית, אמר האח לניו יורק פוסט כי הוא "מתרגש" לקראת העימות. "אני אוהב את טראמפ כי הוא מדבר מהלב, אשמח לפגוש אותו", אמר אחיו של הנשיא אובמה.



לדברי האח, תמיכתו בטראמפ נובעת, בין היתר, מכך שקלינטון נתפסת בעיניו כאשמה במותו של שליט לוב מועמר קדאפי. אחיו של אובמה הסביר כי קדאפי נמנה עם חבריו. בתגובה צייץ טראמפ בטוויטר: "אחיו של אובמה, מאליק, הודיע כי הוא יצביע לי. הוא בטח זכה ליחס גרוע מצד הנשיא כמו כולם".



טראמפ זוכה לרוח גבית. צילום: רויטרס
טראמפ זוכה לרוח גבית. צילום: רויטרס



מאליק אובמה התייחס לטענות כי טראמפ הטריד מינית נשים בעבר ואמר כי אינו מאמין להאשמות. "למה הן לא באו להתלונן קודם?" אמר בביקורת. שני האחים לבית משפחת אובמה אינם קרובים, למרות שהם היו שושבינים זה בחתונתו של זה. מאליק אובמה מתח ביקורת בעבר על אחיו. "הוא אומר דבר אחד ועושה דבר אחר", אמר האח בשנת 2015. "הוא לא אדם ישר, מבחינת ההתנהלות שלו, מה שהוא אומר והיחס שלו לאנשים".



בעוד מאליק אובמה מגלה תמיכה בטראמפ, הנשיא המכהן, תקף אתמול את המועמד הרפובליקני. במסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר אובמה כי על טראמפ "להפסיק לומר שהבחירות מכורות". לדברי נשיא ארצות הברית, אדם רציני לא היה יכול לטעון שהבחירות עוברות מניפולציה. "לא ראיתי בחיי, או בהיסטוריה המודרנית, מועמד לנשיאות שמנסה להכפיש את הבחירות לפני שהחלו ההצבעות אפילו. זה חסר תקדים. הייתי מציע לטראמפ להפסיק ליילל ולהתחיל לקדם את עצמו כדי להשיג קולות".