זה היה סופשבוע עמוס בקרוליינה הצפונית, ומאחורי כל דלעת כתומה – ליל כל הקדושים נחגג כאן – מציץ ראשו של פוליטיקאי המחפש בוחרים, או ראשו של פוליטיקאי שעוזר לפוליטיקאי שמחפש בוחרים, או ראשו של סלבריטי שרוצה לעזור לפוליטיקאי שמחפש בוחרים, או ראשו של עיתונאי שעוקב אחר הסלבריטי שרוצה לעזור לפוליטיקאי שמחפש בוחרים.



לוח הזמנים מחייב פעילות תזזיתית: הילרי קלינטון הייתה כאן לפני כמה ימים בחברת הכוכבת הגדולה של מערכת הבחירות, רעיית הנשיא, מישל אובמה. הנשיא עצמו יבוא ברביעי. ביל קלינטון, הנשיא לשעבר והבעל הראשון לעתיד, היה ברביעי שעבר ואתמול שוב חזר.



אתמול הופיע גם המועמד הרפובליקני לסגן הנשיא, מייק פנס, והיום יופיע המועמד הדמוקרטי לסגן הנשיא, טים קיין, ומחר יופיע סגן הנשיא בהווה, ג׳ו ביידן.


לקלינטון יש את מי לגרור לכאן, לטראמפ פחות. אתמול והיום מופיעה כאן היוצרת-כותבת-שחקנית, לנה דאנהם, כוכבת הסדרה “בנות”, שבאה לדבר עם דמוקרטים צעירים, ליברלים, אוהדי ברני סנדרס, על ההכרח לבחור בגברת הקשישה והשמרנית המתמודדת מטעמם. במקביל בא לכאן גם השחקן-כוכב וויל פרל. וכמו שכבר הוזכר, גם ברק וביל, מישל וג׳ו. כולם עם הילרי. כולם מחפים על חסרונותיה כמועמדת, כולם מטייחים בשכבות של כריזמה את השערורייה התורנית שמפריעה לה להיבחר.



קייטי פרי ואורלנדו בלום מחופשים להילרי וביל קלינטון לכבוד האלווין. צילום: Splashnews
קייטי פרי ואורלנדו בלום מחופשים להילרי וביל קלינטון לכבוד האלווין. צילום: Splashnews



פנס חושב על 2020


לטראמפ אין גדודים של תומכים כבדי משקל מהסוג הזה. אין מי שיבוא לחייך ולטייח. הנטל ברובו על כתפיו, וגם על כתפי סגנו המיועד פנס, שצריך להוכיח נאמנות למי שבחר בו, למרות שמחשבותיו נתונות מן הסתם כבר למרוץ הבא, של 2020, שבו יתמודד בלי לשאת על גבו את הגיבנת ששמה טראמפ. 15 האלקטורים של קרוליינה הצפונית הם השנה במוקד הקרב על הבית הלבן וגם על הסנאט.



המפלגה הרפובליקנית שרויה כאן בקרב מגננה: אם תפסיד אפילו כאן, סיכוייה במקומות אחרים אינם גדולים. המפלגה הדמוקרטית מסתערת כאן על יעד נכסף: אולי על ניצחון המעיד על שינוי כללי בהלכי הרוח של אמריקה. על כן באים לכאן קלינטון וקיין, טראמפ ופנס, ועל כן זורם הכסף למערכת הבחירות לסנאט בין הסנאטור המכהן, הרפובליקני ריצ׳רד בר, לבין המחוקקת המדינתית הדמוקרטית המאתגרת אותו.



הסקרים, נכון לעכשיו, מלמדים על יתרון של 2.5% למועמדת הדמוקרטית לנשיאות קלינטון, ומנגד על יתרון של 2.2% למועמד הרפובליקני לסנאט בר. מלחמת תרבות משתוללת השנה בצפון קרוליינה, והיא ניכרת בכל נאום, בכל עצרת. השמרנים הצליחו להעביר שם חוק המגביל את גישתם של טרנסג'נדרים למלתחות ושירותים ציבוריים. החוק הזה עלה לתושבים בלא מעט לעג בתוכניות הלילה בטלוויזיה, ובהחרמות מתוקשרות של כוכבים כמו ברוס ספרינגסטין שביטלו את הופעותיהם במדינה. הנה סיבה המאפשרת לבוחרים לשמוח על מערכת הבחירות האכזרית המתנהלת בחצר ביתם.



לפחות בעשרת הימים הקרובים לא יהיה חרם על צפון קרוליינה. לפחות בעשרת הימים הללו, קרוליינה הצפונית היא הנערה הכי פופולרית, בנשף מסכות פוליטי מסעיר ומפחיד, הרבה יותר מזה של האלווין.