לצד הסקנדלים והשערורויות, מונדיאל 2022 יצא לדרך היום (ראשון) בקאטר. לצד מליוני אוהדים ברחבי העולם, גם אזרחים ישראלים יקחו חלק מקרוב כצופים במשחקים זאת מאחר וחברת התעופה הקפריסאית TUS Airways קיבלה את האישור הרשמי להטסת האוהדים ישירות מישראל לקטאר בזמן המונדיאל.

מה אסור ומה מותר? רגע לפני המונדיאל - כל מה שאתם צריכים לדעת כישראלים בקטאר

מונדיאל 2022: אלכוהול, קללות ותנועות גסות - כך תוכלו למצוא את עצמכם בכלא הקטארי  

יו"ר חברת פלייאיסט ומבעלי הפינטק 'גלובל רמיט', יריב פישר, שוחח הערב עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לטיסה ההיסטורית: "חגיגה גדולה לישראל, חגיגה ענקית לעולם וחגיגה ענקית לקטארים, הם מבחינתם השיגו בדיוק את מה שהם רצו. אני מזכיר, בשנת 2017 היה חרם על הקטארים, ניצחון ענק".

בהמשך, התייחס למעמדה של קטאר בעולם וציין כי "הם חזקים בגז, מספר שלוש בעולם בגז. בתור מדינה קטנטנה שבסה"כ צריכה להכיל 300 אלף קטארים ועוד 2.6 מיליון זרים הם חיים יפה מאוד מהגז העולמי ויודעים להשתמש בכסף מאוד נכון. הקטארים הבינו שהגז יגיע לסופו וצריך לחשוב על השלב הבא, עוד לפני האמיראתיים. הקימו קרן, הקרן הזו מנהלת בעדינות חצי מהעולם. הם הבינו שצריך לנהל את העולם עם הכסף של הגז בדרך אחרת כדי שהעולם יסתכל עליהם אחרת, זה בדיוק הסיפור של המונדיאל".

"יש את הדרך שקטארים עובדים והם עובדים מסודר. הם הבינו שהם רוצים להיות במרכז העולם, הם עושים את ההשקעות שלהם בדיוק לפי האסטרטגיה שלהם. הם רוצים שמרכז העולם יהיה אצלם, לכן השקעה של 300 מיליארד דולר מבחינתם זו תוכנית רב שנתית, הכבישים חדשים, מערכת הרכבת התחתית", הוסיף.

לסיום, העניק פישר טיפ כלכלי עבור התיירים שהגיעו לטורניר הכדורגל הגדול: "קודם כל תמיד עדיף לקנות קצת מטבע מקומי שיהיה לנסיעה. כמובן עם הקשרים של הסכם אברהם הצלחנו להביא את המטבע לארץ. תהנו מהאווירה, זה הולך להיות מונדיאל יחיד ומיוחד. זה הולך להיות פסטיבל של מוזיקה, הופעות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm