ולדי טיומקין, אוהד קבוצת הכדורסל הפועל תל אביב הואשם היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בתקיפת סגן ניצב ניסים דאודי, קצין בכיר במשטרת מחוז תל אביב, בעת משחק כדורסל בין הקבוצה לבין קבוצת הפועל חולון בתל אביב. על פי כתב האישום, האוהד השליך כיסא פלסטיק לעבר השוטר במהלך קטטה והוא נפצע ונזקק לטיפול רפואי.



הנאשם, תושב תל אביב בן 22, הוא אוהד "שרוף" של קבוצת הפועל תל אביב בכדורסל ומשתייך לקבוצת אוהדי ה"אולטראס". על שוק רגלו ישנו קעקוע, בו ראשי התיבות A.C.A.B, אשר משמעותן "כל השוטרים ממזרים/בני זונות". סנ"צ דאודי מונה שימש מפקד הכוח שאבטח את האירוע, על מנת למנוע ולטפל בהפרות סדר ובקטטות בין אוהדי שתי הקבוצות, בין היתר על רקע המתיחות הגואה במגרשי הספורט. כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, מתאר כיצד במחצית המשחק, התעמת אוהד הפועל תל אביב עם סדרנים ושוטרים שנכחו במקום. בתגובה, ניסה דאודי למשוך את האוהד, תוך שהוא התנגד לכך.



האוהד טיומקין, שעמד בסמוך למקום העימות, מחוץ ליציע המערבי, הבחין במתרחש. על פי כתב האישום, הוא "התקדם לעברו והניף ידיו באוויר בתנועת מחאה נגד השוטרים והסדרנים". לאחר מכן עלה למדרגה הראשונה ביציע המערבי, ותקף את השוטר, הרים מרצפת המדרגה מושב של כיסא פלסטיק, אחז אותו בשתי ידיו, התקרב לעבר השוטר והשליך אותו בעצמה על ראשו. סנ"צ דאודי טופל במקום והמשיך לפקד על האירוע. הוא המשיך לסבול מכאבים ולמחרת המשחק פנה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. "במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את השוטר, שלא כדין, באמצעות נשק קר ובמטרה להכשילו למלא את תפקידו וגרם לו לחבלה של ממש", נכתב בכתב האישום.



לטיומקין מיוחסת העבירה החמורה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות וכן ביצוע עבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממשית. בחקירותיו הכחיש כי הוא האוהד שתקף את השוטר, למרות שהחוקרים הראו לי סרטונים, בהם הוא מתועד לכאורה מבצע את המעשה.



הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להשאירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. על פי הבקשה, טיומקין "הלהיב את הקהל באמצעות ידיו במהלך המשחק ונטל חלק אינטגרלי ועיקרי במהלכו. הנתונים לעיל מעצימים הן את מסוכנתו והן את החשש הכבד שבאם ישוחרר יגיע למשחקי כדורסל, ייקח חלק פעיל בהם ואף ינהג באלימות".