פסק דין יוצא דופן של בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע מוכיח שהספורט המקצועני יכול להיות הרבה יותר ממשחק, וביכולתו גם לתרום לשיקומם של ילדים בסיכון. השופט סירב לבקשת עובדי הרווחה להוציא נער בסיכון מביתו לפנימייה ויזם את שילוב הנער בבית הספר לכדורגל של הפועל באר שבע. בתוך שבועיים חוללו אנשי מועדון הכדורגל נפלאות: הנער, שחווה חיים טראגיים ולא השתלב בלימודים, קיבל משמעות ומסגרת חדשות לחייו. 
 

לפני ארבעה חודשים ביקשה העובדת הסוציאלית לחוק הנוער במחלקת הרווחה של עיריית באר שבע להוציא נער מבית סבו וסבתו, האפוטרופוסים החוקיים שלו, ולהעבירו למרכז חירום לילדים ונוער בסיכון. הסיבה שציינה מחלקת הרווחה: "חוסר יכולתם של הסבים להציב גבולות לקטין, קשייו הרגשיים ועמדת הגורמים המקצועיים כי מסגרת האומנה אצל הסבים לא מצליחה להעניק לו את הנדרש".



השופט אלון גביזון, סגן נשיאת בית המשפט למשפחה בבאר שבע, הקשה על מחלקת הרווחה לאורך הדיונים בתיק, וניסה לברר האם נבחנה אפשרות של מסגרת יום עבור הנער בצורה שלא תחייב את ניתוקו מסבו וסבתו. זאת בשל נסיבות חייו הטראגיות (שאותן לא ניתן לפרסם).



יצוין כי הן עו"ד אבישי שלום הלל, שייצג את הנער מטעם הסיוע המשפטי, והן עו"ד אילן אבירם, שייצג את הסבא והסבתא, התנגדו להוצאתו של הנער מבית סבו וסבתו.



אולם במחלקת הרווחה הבהירו שיש צורך להעביר את הנער למרכז חירום, משום שבמועדונית צוהריים בבית ספרו התלמידים מציקים לו. לכן הוא הרבה להיעדר משיעורים ולא התאקלם חברתית.



בדיון נוסף שהתקיים לפני שבועיים הבין השופט גביזון שהנער אוהד של קבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע, ואז העלה את הרעיון.



"ביקשתי לבחון את האפשרות לשלבו במועדון הכדורגל, והוריתי לעוזרת המשפטית שלי ליצור קשר טלפוני עם נשיאת מועדון הכדורגל, הגברת אלונה ברקת, שנענתה בחיוב לבקשת ביהמ"ש והפנתה את פרקליטו של הנער לנציג המועדון", מתאר השופט את מהלך הדברים בפסק הדין.



עוד באותו יום הגיע לדיון בבית המשפט ד"ר עופר מוכתר מהמכללה האקדמית אשקלון, מנהל הפרוייקטים החינוכיים של הפועל באר שבע , שהביע את הסכמתו לשלב את הנער בבית הספר לכדורגל של המועדון, כאשר המועדון עצמו סופג חלק מהעלות.



בשיחה עם מעריב אמר מוכתר: "נשיאת המועדון חרטה על דגלנו את התרומה לקהילה עוד לפני שהפכנו למועדון בקנה מידה אירופי. הכדורגל בעינינו הוא כלי לשינוי חברתי והעצמת נערים בפריפריה, לא רק נערים בסיכון. אנחנו רואים את עצמנו כמוסד חינוכי לא פורמלי ועובדים בשיתוף עם עיריית באר שבע ומערכת החינוך. אני עוקב כל יום אחרי הנער. הוא מקפיד להגיע שלוש פעמים בשבוע לאימון. מחקרים מדברים על הצורך העז של נערים בסיכון במודלים חיוביים לחיקוי. ואם הוא נפגש בארבע עיניים עם הקפטן שלנו, אליניב ברדה, ועם שחקנים אחרים, כמו מאור מליקסון או מהראן ראדי, ושומע מהם כמה חשוב לעבוד קשה ולצאת ממשברים והם משתפים אותו בסיפורים אישיים שלהם - זה עושה נפלאות".